Kan yngel spise seg ihel?
Som kanskje noen har fått med seg, så driver jeg å fórer opp over 70 danioyngel. De er nok blitt klekket med noen dagers mellomrom, for den første uka ble de bare flere og flere. De største er vel godt over en cm, og de minste kanskje 6mm. De største er så glupske at det er skummelt. De har skikkelige mager, sånn som voksne, velfødde fisk har. Jeg har ikke lyst å fóre mindre, for de minste fiskene må jo også få seg litt mat.... Har faktisk vurdert å fóre mer.... Men hva med de glupske ,da. Kan de spise seg ihel?
Postet 23.05.07 kl 19:41
Postet 23.05.07 kl 19:47
Postet 23.05.07 kl 19:51
Postet 24.05.07 kl 09:17
Postet 24.05.07 kl 13:52
Postet 24.05.07 kl 14:28
Jo men de var ikke yngel lenger da, men ungfisk. De hadde jo spist levende kirsebærreker, og jeg mistenker at rekene hadde satt seg fast på en eller annen måte.
Blant ungskalarene forekom det stadig mystiske dødsfall, og de jeg fant døde, så ut som de hadde spist en klinkekule.
Da jeg tok og åpnet et par av de, var de stappfulle av ganske store reker.
Jeg trodde ikke fiskene var store nok til å spise rekene, men der tok jeg feil.
Og nå har jeg lært at jeg ikke skal ha Skalarer sammen med reker, ikke engang når de er små.
Blant ungskalarene forekom det stadig mystiske dødsfall, og de jeg fant døde, så ut som de hadde spist en klinkekule.
Da jeg tok og åpnet et par av de, var de stappfulle av ganske store reker.
Jeg trodde ikke fiskene var store nok til å spise rekene, men der tok jeg feil.
Og nå har jeg lært at jeg ikke skal ha Skalarer sammen med reker, ikke engang når de er små.
Postet 24.05.07 kl 18:46
Postet 25.05.07 kl 18:46
Postet 26.05.07 kl 00:26