Kan yngel spise seg ihel?

Som kanskje noen har fått med seg, så driver jeg å fórer opp over 70 danioyngel. De er nok blitt klekket med noen dagers mellomrom, for den første uka ble de bare flere og flere. De største er vel godt over en cm, og de minste kanskje 6mm. De største er så glupske at det er skummelt. De har skikkelige mager, sånn som voksne, velfødde fisk har. Jeg har ikke lyst å fóre mindre, for de minste fiskene må jo også få seg litt mat.... Har faktisk vurdert å fóre mer.... Men hva med de glupske ,da. Kan de spise seg ihel?
Hva danioyngel gjør vet jeg ikke, men andre typer yngel, som diverse ciklider gjør det i alle fall ikke.
Jeg pleier å fore enormt i yngelkar, og har aldri oppdaget at de dør av det.

Men renholdet er jo viktig når man overforer da, men det vet du jo.
Ja, jeg har sandbunn i karet, så litt forsiktig bør jeg vel være... Men har reker med yngel også, så de rydder vel litt opp... Satser på å øke fóret litt, jeg

Takk for svaret!
Ååååå! For en fet stim du risikerer å få!
Ja, hvis de lever opp alle sammen, så må jeg nok selge unna en del... Men det merkeligste er at det ser ut til at alle blir sebrafisk.... Hvis ikke mønsteret forandrer seg, da....
Rose U
Hva danioyngel gjør vet jeg ikke, men andre typer yngel, som diverse ciklider gjør det i alle fall ikke. Jeg pleier å fore enormt i yngelkar, og har aldri oppdaget at de dør av det.


Hadde ikke du noe Scalare yngel som spiste for mye reker en tid? Synes å huske...
Jo men de var ikke yngel lenger da, men ungfisk. De hadde jo spist levende kirsebærreker, og jeg mistenker at rekene hadde satt seg fast på en eller annen måte.

Blant ungskalarene forekom det stadig mystiske dødsfall, og de jeg fant døde, så ut som de hadde spist en klinkekule.

Da jeg tok og åpnet et par av de, var de stappfulle av ganske store reker.
Jeg trodde ikke fiskene var store nok til å spise rekene, men der tok jeg feil.

Og nå har jeg lært at jeg ikke skal ha Skalarer sammen med reker, ikke engang når de er små.

Bare kjør på med fôr til yngelen din, Aggi. Selv fôret jeg knallhardt med fersk artemia, og småtassene var på bristepunktet hele tiden. Veksten var formidabel, og behovet for å suge opp halvfordøyd føde var ennå større

BB-kar er helt klart en fordel, selv om det går fint med vanlig bunn også.
Takk
Satser på økt foring, men nå har sneglene komt meg i forkjøpet. De har prompa ut en masse småmakk som yngelen elsker... Så nå får de selvplukk pluss avskallede artemia ;P
De vokser så mye at jeg ser tydelig forskjell fra dag til dag.. Det er jammen gøy
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap