C. Panda unger - MEGA STOLT

Du verden, du verden Nå er jeg bare så stolt. Har holdt på med akvarium i nøyaktig 1 år nå. Har lest, feilet, bommet grovt, banna og svetta, skifta bøtte på bøtte på bøtte med vann...og lurt på hva som var så avslappende med denne type hobby!?

Men - i går kveld satt jeg og studerte akvariet, og da oppdaget jeg det 3 stk små C. Panda tasser, ca 1 cm lange. Det var jo så hjertet bristet. Har hatt masse yngel på platy og seilfinnemolly tidligere...men du og du - dette var liksom for meg noe helt annet Har ikke gjort noe for å legge tilrette for at Pandaene skal formere seg. De 6 voksne jeg har har levd sitt eget liv rundt på bunnen, og tydeligvis kost seg

Mange tenker nok at dette ikke er så mye å slå hallingkast av, men for meg føles det sånn! Er bare så stolt at jeg holder på å dø på meg Og så er de jo VANVITTIG søte der de svømmer rundt i planten med rota

Vel, jeg bare MÅTTE dele denne solskinns historien med dere andre her inne på forumet - JEG ER SÅ STOLT - og gjett om hobbyen har fått vann på mølla (les: her MÅ det kjøpes inn flere og større akvarium)


Jo, det er noe å skryte av

Herremin, jeg har en nydelig skokk med palettbarn susende rundt foreldrene sine.
Og jeg er kjempestolt av de

Gratulere!
takker og bukker
Jo - tusen takk McDarup Og nå må jeg jo innrømme at samboer er oppgitt, jeg sitter jo pal foran akvariet og beundrer de små søte

Har fulgt med på alt som blant annet Mona har skrevet om Coryer her inne, og har jo tenkt at dette er noe jeg har lyst å prøve meg på når kompetansen er hevet. Men voila, brått tar naturen sin egen vei og gir god hjelp Og bedre inspirasjon skal man lete lenge etter Og jeg som til og med trodde det var noe galt med vannverdiene mine når jeg så at C.pandaene var i lek.........hehehehehehe

AKVARIUM ER INSPIRERENDE Og alle turer med bøtter fulle av vann er TOTALT glemt bort

Herlig å høre at interessen er på topp!

Og jeg vet alt om det der, sitte som en tomsing og se på noen bittesmå fisker *ler*

"Åååå.. de er så søte! Se- nå svømmer de dit bort!! Jammen- se nå!!"
*ler*
hehehehe - bra og høre at jeg ikke er den eneste som sitter som en tomsing foran akvariet og følger med. Og tenk du, nå svømmer til og med 2 av de oppover bladene på planten de gjemmer seg i.

hm...burde man søker om barnehageplass nå - eller vente til senere på sommeren??????????

Men - spøk til side. Utrolig hvor stor inspirasjon man får til å fortsette av slike gledelige overraskelser Og takk og gode gud så er samboer en del borte i forbindelse med jobben, så det blir enkelt å "snike inn" en liter eller 300 med vann.................*ler*
Plussmedlem
Hehe...Lettere å få tilgivelse enn tillatelse, veit du

André
Og takk og gode gud så er samboer en del borte i forbindelse med jobben, så det blir enkelt å "snike inn" en liter eller 300 med vann.................*ler*
kremt - joda
Joda - sant det. Men her er det snakk om beintøffe prioriteringer må vite. Har nemlig skumle planer om å "smugle" inn en søt liten irsk ulvehund hvalp, og spille totalt uskyldig når den begynner å vokse........hehehehehe

Så som du skjønner - vann eller hvalp....vann eller hvalp....vann og hvalp?????
Tror du bløffer jeg.

Jeg ser dine to pandaer, og høyner med Bibelen.

Tør du se meg?
???
Nå har jeg ikke for vane å bløffe - og tro du meg - å bløffe om C panda unger er IKKE noe jeg hadde giddi å bløffa om!!!!!!!
Gratulerer så masse. Er helt enig med deg,det er noe spesielt med disse Corybarna så bare se og se på de du med god samvittighet.

Lykke til videre med de.
André
Nå har jeg ikke for vane å bløffe - og tro du meg - å bløffe om C panda unger er IKKE noe jeg hadde giddi å bløffa om!!!!!!!


Han tullet litt med deg. Det er et par uttrykk fra kortspillet poker

Gratulerer så mye med Panda-småttiser, Andrè!
Akkurat Corydoras panda smelter hjertet til de fleste, makan til sjarmerende småtroll! Og det er så utrolig artig når fiskene i ro og mak bare formerer seg og blir flere i smug, det er en så fin overraskelse! Jeg har mange kar med kun Corydoras i etterhvert, og det er forbløffende å se hvor mange yngel som egentlig greier seg helt på egenhånd uten noe dulling og dalling fra vår side.

Har selv 15 små C. panda i yngeloppvekst-karet mitt, og de er virkelig noen hjerteknusere! I tillegg må det være minst 20 i ulike størrelser i karet med de voksne Pandaene også. Må spa ut noen til høsten og selge unna litt tror jeg

Det er så pussig, men Corydoras-yngel lever et liv helt i det skjulte uten at man aner at de er der, frem til en viss størrelse. Før det viser de seg ikke. Men plutselig, når de begynner å føle seg for store til å være en munnfull for noen, så popper de frem som troll fra eske
uuuppss
Oi da - vel, da avslørte jeg at jeg ville være lett å lure i poker

Takker for gratulasjoner Mona O. Nå har jeg lest alle dine innlegg om dine oppdrett av Corydoras, og har tenkt at en dag skal jeg forsøke å sette opp ett kar for å se om jeg får det til. Og du har jo også tidliger svart meg på spørsmål når jeg var bekymret for mine 6 C. Pandaer - nok en gang takk. Så viste det seg altså at det var lek de holdt på med

Men du som er proff på området, hvor lenge har de 3 små søte gjemt seg i plantene ved rota? De er nå ca 1 cm lange, og du ser godt at det skal bli flotte pandaer. (kanskje ikke så vanskelig i og med at jeg bare har pandaer). Men tør du gjette på hvor gamle de er?

For meg ble det i allefall en kjempe inspirasjon, og nå SKAL jeg ha eget kar tilrettelagt for C. Panda yngel. Da skal du se det ikke kommer ett eneste egg i mils omkrets......
Jeg synes det er vanskelig å tippe hvor gamle de er utifra størrelsen på dem, for slikt varierer og kommer helt an på hvor mye mat de har fått i seg og ikke minst; hva slags fòr.

Men siden du sier de har tegningene til voksne Panda'er, altså at de har fått mønsteret de skal ha, så må de nok være minst fire uker gamle. Det tar noen uker før de mister "baby-kamuflasjen" sin.
mona o
Har selv 15 små C. panda i yngeloppvekst-karet mitt, og de er virkelig noen hjerteknusere! I tillegg må det være minst 20 i ulike størrelser i karet med de voksne Pandaene også. Må spa ut noen til høsten og selge unna litt tror jeg:-)


Pandaene mine vil gjerne ha flere kamerater når de flytter over i 180-literen i høst... Legger du ut annonse når den tid kommer? Må følge med framover skjønner jeg!

Gratulerer med yngel André!
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap