Har noen drettet L-077 og Gibbiceps?

Jeg har funnet meg nok en L077, og har dermed to stykker. Jeg aner ikke kjønnet på noen av dem, er det mulig å skille mellom hunner og hanner? Og er det noen som kjenner til at noen har klart å få yngel på dem?

Fant meg også en ny gibbiceps i går, og skulle så gjerne hatt yngel på dem, men har hørt at det er vanskelig om ikke umulig å få til?


Stemmer dette?
Såvidt meg bekjent er begge artene klin umulige å få til å formere seg i fangenskap. Jeg ville nok ikke forsøkt engang, er jo mindre sjangser enn selv med lotto :p
Lurer på hvorfor disse to artene er vanskeligere å oppdrette enn andre maller?
Noen arter er bare vanskelige, så enkelt er det

Noen tanker om hvorfor:
Fisken lever under helt andre forhold enn i naturen. Det gjelder både vannverdier, plass, artsmangfold av fisk, planter og insekter, kosthold og endringer etter årstider.

Frem til vi lærer oss å prate med fiskene, eller fiskene lærer seg å prate med oss, tror jeg det vil være en gåte hvorfor de ikke formerer seg i ett selskapsakvarie I alle fall en delvis gåte
Vet noen når Gibbiceps blir kjønnsmodne? De blir jo ganske store, kanskje de ikke legger egg før de blir rimelig store da?

Og selv om fisker ikke kan snakke, så går det an å gruble på problemet vel. Irriterende at de to jeg har falt for ikke legger egg i fangenskap. Dette må jeg finne ut av :p

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap