Palettene har ynglet igjen :o)

Så var det på`n igjen. Denne gangen får jeg ikke sett hvor mange det er, men det ser ut til å være mange :o)

Forrige kull er nå 1 1/2 mnd gamle. Hvor gamle bør de være før de selges?
Det er bare ti eller elleve igjen fra det forrige kullet, hvordan kan jeg klare å berge fler fra dette kullet?

De store ynglene vokser veldig fort, de får cyclops og flakfôr.
Tenkte å begynne å fôre de yngste med avskallet artemia når de kommer ut fra hulen, har ikke klekket artemia før og syns det høres ut som det er litt vanskelig og masse søl.....
Her er bilde av den eldste yngelen (de klekket ca 13. mai)
Woow, så store ynglene dine har blitt
Er er det bare en masse rot!!
Ikke flere egg siden jeg hadde samtidig som deg..
Hunnen er rasende på hannen, så han stakkar må være alene i 70 literen : (
Lurer på hvordan dette skal ende.. (?)
Men i så fall, lykke til med dine små : ) !!

Mvh Cassandra
Tusen takk :o)

Så synd at dine krangler Cassandra

De største ynglene har blitt veldig store og jeg vet ikke når de kan selges..... De går nå i ett kar i sammen med platyer og guppyer, så det er ikke skkurat ett blivende sted for dem.

I dag er første dag ut av kokosnøtta for de minste, de er så SMÅ.......
Ser ut til å være borti 200-300 småtasser, når jeg kommer foran karet ser det ut som ett grått teppe rundt mamman og pappan :o)

Får krysse fingrene for at fler vokser opp denne gangen.

Knips Bilder !!
200-300 det var mange : O
Lykke til med småttisene : D

Mvh Cassandra
Vet ikke om det blir så mange fordi faren er viltfanget.....
Forrige kull var også stort, men det var jo bare noen få som overlevde.
Får ikke tatt bilder av dem, har puttet masse javamose oppi karet, så de skal finne seg masse deilig mat. Siden algespisere ikke får være i fred i karet er det masse alger på glasset (mindre pent), men hva ofrer man ikke for fiskene sine :o)

Får se an etterhvert om jeg får knipset noen.
Fikk tatt bilder fortere enn forventet :o)
Ser de er veldig gule på magen, kan dette være rester etter plommesekken?
Kan ikke huske at forrige kull var så gule på magen når de kom ut av hula.

Ungene er fordelt på 3 stimer, kan dette være fordi jeg har tittet mye inn i karet? Sånn at jeg har forstyrret familien....?

Bilde 1: alt det grå på bunnen er yngel
Bilde 2: de grå prikkene over rota er yngel
Bilde 3: yngel med plommesekk?

Tror jeg har fått tatt bilde av alle tre stimene nå.
Hvordan går det med ynglene dine??(:
Jeg har noen som er ca. like store som de du viste på de første bildene..hehe, tror jeg kun har igjen ca.4 stykk og har gitt bort 8 etter et kull på ca. 100 stykk!
DET er dårlig overlevelsesprosent det, men ikke sett utifra at de har gått med flere sorter tetraer, corydoraser, ancistruser o.l.
Faren deres er også VF, men moren er vanlig(:
Haslana and fishes
Mine har ikke blitt så mye større etter forrige bilder ble tatt (tror jeg), jeg går jo her å titter dagen lang :o)
Men folk som er innom her sånn innimellom sier at de vokser fort.... Hehe
Har kun 10 stykker igjen etter første kull, men fra det siste kullet er det vel mellom 50-70 stykk igjen. Har masse javamose og en lang bregne på en rot og de er mestre til å gjemme seg innimellom der når jeg kommer :o)

Har du de store i sammen med moren og faren enda?
Foreldrene til mine kull var døde (R.I.P) når jeg kom hjem fra ferie, så det blir vel ingen mer palettkull her i huset.

Legger ved noen bilder så du kan se hvor store de har blitt, syns nå at det er i allefall 2-3 som vokser mye fortere enn de andre, de er vel først fremme når maten daler ned da :o)

Inaktiv bruker
Lene E
[B]Haslana and fishes[/B] Mine har ikke blitt så mye større etter forrige bilder ble tatt (tror jeg), jeg går jo her å titter dagen lang :o) Men folk som er innom her sånn innimellom sier at de vokser fort.... Hehe Har kun 10 stykker igjen etter første kull, men fra det siste kullet er det vel mellom 50-70 stykk igjen. Har masse javamose og en lang bregne på en rot og de er mestre til å gjemme seg innimellom der når jeg kommer :o) Har du de store i sammen med moren og faren enda? Foreldrene til mine kull var døde (R.I.P) når jeg kom hjem fra ferie, så det blir vel ingen mer palettkull her i huset. Legger ved noen bilder så du kan se hvor store de har blitt, syns nå at det er i allefall 2-3 som vokser mye fortere enn de andre, de er vel først fremme når maten daler ned da :o)


Utrolig fine bilder der ja
:o)
Takker og neier pent.
Når jeg sammenlikner bilder jeg har lagt ut tidligere i tråden med de jeg har lagt ut nå, da ser jo jeg også at de faktisk har vokst MYE :o)
Hehe, gøy å få yngel til å vokse opp.
Lene E
[B]Haslana and fishes[/B] Mine har ikke blitt så mye større etter forrige bilder ble tatt (tror jeg), jeg går jo her å titter dagen lang :o) Men folk som er innom her sånn innimellom sier at de vokser fort.... Hehe Har kun 10 stykker igjen etter første kull, men fra det siste kullet er det vel mellom 50-70 stykk igjen. Har masse javamose og en lang bregne på en rot og de er mestre til å gjemme seg innimellom der når jeg kommer :o) Har du de store i sammen med moren og faren enda? Foreldrene til mine kull var døde (R.I.P) når jeg kom hjem fra ferie, så det blir vel ingen mer palettkull her i huset. Legger ved noen bilder så du kan se hvor store de har blitt, syns nå at det er i allefall 2-3 som vokser mye fortere enn de andre, de er vel først fremme når maten daler ned da :o)


Ja de går ilag, men faren deres jager etter dem nå og da(;

Ja størrelsen er det stor forskjell i her og (allerede!).
Noen har begynt å få rosa buk, imens andre svømmer rundt som gjennomsiktige yngel enda!(og jeg vet alle er fra samme kull..dessverre..hehe(; )
Lene E
Fikk tatt bilder fortere enn forventet :o) Ser de er veldig gule på magen, kan dette være rester etter plommesekken? Kan ikke huske at forrige kull var så gule på magen når de kom ut av hula. .


De får farge på magen alt etter hva de har fått å spise. Mine får fin gul farge, når de blir foret med artemia.
Reiser jeg bort noen dager, og de ikke får mat av meg, er de grønne i buken, palettyngel spiser mye alger, og infusorier.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap