Sommerfuglciklideyngel, hva spiser de?

Jeg har et par med sommerfuglciklider -mikrogeophagus ramirezi - som i dag skal flytte til sitt nye hjem. For et par dager siden la de i midlertid egg, for ørtene gang, og jeg tok bort eggene så de skulle ha muligheten til å slappe av litt før flyttingen.

Fikk et innfall, og la de i det tomme yngelakvariet mitt, i et lite nett så jeg kunne holde øye med eggene. Nå har jeg ca 50 små wigglerser oppi der, og ser at de fryktelig små!

Hva kan jeg fore med? Alt som har ynglet hos meg til nå har blitt foret opp på microorm, men er disse for store?
I tillegg skal vi kanskje reise bort et par dager fra helgen av, så jeg vil gjerne ha tips til "butikkfor" jeg kan kjøpe som fiskebarnevakten kan fore de med. (Hun nekter å nærme seg microormen)... Er avskallet artemia ok?

Akvariet de skal være i til vi kommer tilbake holder 26C, og er fullt av javamose.

Regner med det kan bli vanskelig å få de til å overleve siden vi skal reise bort, men jeg gjør i alle fall et lite forsøk. Det er jo litt spennende
Står en del om fôring av yngel i artsprofilen Du får egentlig svar på alt du spør om, om du leser infoen under oppdrett.
Ups, det har du rett i, min feil!

Den ene gangen jeg glemmer å lese om oppdrett handlet det selvfølgelig om en fisk som har fått en fyldig oppdrettbeskrivelse her inne...

Var litt stresset fordi jeg skulle ut å kjøpe et for "fiskebarnevakten" kan gi yngelen mens vi er borte. Nå har jeg kjøpt avskallet artemia, og så skal jeg pulverisere litt ciklidesticks tenkte jeg.
Inaktiv bruker
Vi har akkurat også fått egg/yngel på våres sommerfuglciklider..De klekte i dag.. har kjøpt avskallede artemiaegg, til de begynner å svømme rundt.
Jeg ville satsa på nyklekket artemia, siden ynglene ikke alltid spiser dødt og tør for. Levendefor trigger jaktinstinket med en gang

Microorm som du nevner er også bra, dette er enda mindre for enn artemia.
Eni med tom kriostian
det trimer jakt instingte med en gan å smidihete på å jage fisk nor dem får egg selven gang så nykleket ertemia er tingen
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2015
Reklame for plussmedlemskap