Egg på Corydoras panda

Endelig fikk jeg lek på pandaene
Jeg har foret godt en tid med røde mygglarver, og når jeg siden satt inn et ekstra filter så var de i gang!
Jeg så på leken i går kveld, og mens hunnen klistret eggene rundt. Ett og ett egg hver gang...
Jeg har nå lagt de 10 eggene jeg klarte å plukke ut oppi en håv med javamose og plassert den foran pumpa i akvariet de går i.
Mitt spørsmål er: Hva gjør jeg nå?
Hvor lenge kan de være i håven?
Kan jeg slippe dem tilbake til foreldrene etter en tid, eller bør jeg sette dem i eget kar?

Takk for svar!
Du kan med fordel ha dem i karet med "foreldrene" dersom du ikke har andre arter som vil spise yngelen der. Ellers ville jeg nok anbefale deg å ha dem i et eget lite kar kun til yngler (innredet med luftdrevet filter, sand og en rot). Dersom eggene klekker i hoven er det stor sannsynlighet for at ynglene kommer seg gjennom nettingen og ut i karet, men som sagt det gjør ingen ting dersom de får være i fred. Har du en dott javamose der vil du nok ikke se ynglene igjen før de er rundt to måneder :0)
Takk for tips Gry!
De går sammen med Dvergsverddrager så det er nok ingen trussel.
Men jeg jeg så med egne øyne hvor sultne pandaene var på egne egg, så da tenkte jeg kanskje at de var ivrige på yngel også...?
De går i en håv de neppe kommer ut i fra, men hvor lenge skal de være der? Til de klekker? Eller noen uker med mating osv?
Ville bare hatt de der til de klekker. Det kan være vanskelig å fore dem opp i håv da de må for som er så smått at det garantert kommer gjennom hoven. Dersom du har masse javamose i karet vil ynglene gjemme seg der, og de er nok ganske trygge for eventuelt sultne voksne fisk, men det aller beste er selvfølgelig å ha de eget kar :0)
Tilfeldig bekjentskap
© Simonsen & Engdal
Reklame for plussmedlemskap