Palett-yngel

Jeg har nettop skiftet vann på akvariet og byttet rot pluss satt inn en plante til. Når jeg var ferdig så det ut som palettene mine var i lek. De bet hverandre i leppene nuppet på hverandre og begge to hadde fått kraftigere farger i buken. Mens jeg satt og så på dem oppdaget jeg at det var ca. 8 unger under dem (som jeg ikke har sett før men jeg hadde en mistanke om egg..) ungene lå på bunnen men palettene fortsatte med det jeg tror er lek, men de brydde seg ikke med å passe på yngelen. De har hatt unger før men de ble spist en etter i nesten tre uker (jeg har bla. ancistrus som jeg har hørt er fæle eggtyver.) så tok jeg en kikk i hulen de holder til i der var det en unge i åpningen som svøvte inn i hulen igjen, men etter den kom det en ancistrus!! (foreldrene driver fortsatt med det jeg tror er lek.)

Kan det være egg i hulen som enda ikke er klekket?
Det kan det jo godt være.Når palettene først har fått teket på å legge egg,er de ustanselige
Jeg har en tom 54 liter som jeg har veldig lyst å starte opp til palettene de er utrolig nydelige. Men i familien har jeg akvarieinteressen nesten alene untatt mamma. Har bursdag i desember så jeg vet hva bursdagsønsket er
Det er lenge til men da får jeg god tid til å planlegge innredning!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap