Selfinnemolly yngel

Har fått 2 yngel. Hvor lang tid bruker de på å vokse? Er det noe spesielt jeg må passe på? Har de i en "lekegrind" som jeg liker å kalle det.
Det holder fint å poste en tråd med samme tema\ spørsmål

Yngel trenger i hovedsak to ting for å vokse seg store raskt.
Det ene er riketlig tilgang på fôr som er energirikt\ proteinrikt, det andre er plass til å vokse på.
Desverre er slike fødekar noe som ikke akkurat gir alvorlig mye rom for sistnevnte kriterium...
et lite uhell der ja. Men er det noen som vet hvor lang tid de bruker på og vokse? Må jeg skaffe et eget akvarie med varmekolbe? Har et ekstra med bare lys og pumpe.
Så lenge de står i et rom over 20 grader, så kan de gjerne gå i kar uten varmekolbe. Jeg bruker ikke varmekolbe i noen av mine kar..
De bruker noen måneder på å nå voksen størrelse... Ca et halvt år, pluss minus... Det hele kommer an på fóring og trivsel...
Bruker du f.eks avskallet artemia til yngel, så vil de vokse ganske fort...
Ok. Men er det mulig å ikke bruke pumpe? Regner med at jeg må skifte vann ofte da....
Jeg ville brukt pumpe, så sant du har.
HarYngel selv i et lite akvarie, kjøpte den minte pumpen som de hadde på butikken men den er så kraftig at yngelen blir sugd mot den. Dro tilbake til butikken å kjøpte ei gullfiskbolle pumpe/ oksygen. Den renser vannet litt men ikke så mye. den fungerer veldig bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap