274 Ancistrus unger

Må jo ha med tråden her også:
Jeg har en 7-8 Ancistrus sp.oppdrett i en 550l, som har lekt en gang før og fått ca. 35 unger.
Men i dag tømte jeg en hule og fikk opp 274 like store frittsvømmende unger fra ett kull + noen få som stakk av.
Hvor mange hunner må ha vært involvert her? I vaktperioden har jeg bare sett en hann i hula, og 3-4 hunner som har vimsa rundt den, og det er bare en av hunnene som har noenlunde størrelse.
Oppdrettshula er en sånn stygg std. kjøpt keramikkhule med 5 cm hull i ene enden og et mindre hull på sida, altså egentlig litt feil.
Så stort kull var ukjent for meg, så jeg må jo ta med et bilde av kreka’n.
Og det er jo veldig gøy.
Så kult
Også så søte de var!

Har du plass til alle? Jeg tenker da på om du har plass til at de skal vokse opp.
Stirr lenge på det bildet, og bli hypnotisert

Tror nok at hele damegjengen har vært i aktivitet her, kan ikke si at jeg noensinne selv har opplevd makan til kull fra en enkelt dame. 50-70 er vel det mest vanlige antallet jeg opplever.

Om han har greid å lure flere damer på en gang, må dette være en skikkelig "pikenes jens"
Ja, jeg har nok plass til dem en ganske god stund, og så minker det vel litt ved naturlig avgang etter hvert. Det har Darwin bestemt.
Sjiises
ska sei.. det vakke måte på te unger.. den hula ma ha vært rimelig proppa..
Og jeg tror han med tid og stunder i allefall skulle ha plass til noen av de.. eller hvordan går det med Akvarierommet ditt Jon, blir det noe ordning på det. ??
Ja, Jens kan visst jobben sin. Han sitter inni hølet der ennå og venter på nye damer antagelig.
Joda, akvarierummet går det langsomt framover med, men det har vært veldig sommernivå her også. Fin lang ferie, så skrubbe og male hus, legge skifer et annet sted, mekke bil osv.
Men noen liter har da flyttet inn i det nye rommet selv om det henger litt på tekniske ting.
Men vi holder oss til Ancistrusen i denne tråden.
Noe som er lurt å fore dem med?
De er nå 13 - 14 mm lange og bor i et kar med grus, røtter, alger og planter.
Ja, også litt vann da.
Josti
Men vi holder oss til Ancistrusen i denne tråden. Noe som er lurt å fore dem med? De er nå 13 - 14 mm lange og bor i et kar med grus, røtter, alger og planter. Ja, også litt vann da.

Du må ikke finne på å ha vann på disse, de krymper jo i vask!

Jeg fôrer med det som er for hånden:
Diskusgranulat, ymse malletabletter, oksehjerte, myggiser, planter\ planteblader, salat, rekemix (grønnsakmix er mer riktig navn på denne, 70% grønt), og en mix av gammelt, sundmalt flakfôr (rester fra bokser). Dette er beriket med vitaminer, og faller skikkelig i smak.

I tillegg har de en bikost av knuste pestsnegler... Må skvise mellom 3 og 500 snegler i uka i karet, siden det er såpass med næring der
Hei Josti.

Wow! Så herlig. Du må fortelle hvordan det går!

mvh
Holder meg til den oppskriften du har der Frank. D.v.s. jeg slipper litt oppi av alt jeg har, og det er ikke så lite, men ikke så mye av gangen. Det satt 10 - 15 stk av gangen på en liten agurkbit i dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Ragnar Torgersen
Reklame for plussmedlemskap