Corydoras egg

Når jeg skulle slamme ut av akvariet idag oppdaget jeg egg på den ene veggen. Er det Corydorasene som har lagt disse. eller kan det være tetraene de er ca 1 cm i diameter og er helt hvite. ca 20 stk. er det noe spesielt jeg må gjøre ??? eller skal jeg bare la det være å se hva som skjer. vet noen hvor lang tid det tar før de klekkes??? og hva gjøre eg hvis de klekkes ?
Jeg vil tro at det er coryene som har vært på ferde

Denne artikkelen dreier seg kanskje om en annen art, men mye av essensen er den samme
Mathilde Arneberg
Når jeg skulle slamme ut av akvariet idag oppdaget jeg egg på den ene veggen. Er det Corydorasene som har lagt disse. eller kan det være tetraene [B]de er ca 1 cm i diameter [/B]og er helt hvite. ca 20 stk. er det noe spesielt jeg må gjøre ??? eller skal jeg bare la det være å se hva som skjer. vet noen hvor lang tid det tar før de klekkes??? og hva gjøre eg hvis de klekkes ?


Egg som er EN CM i diameter...!?

Auda, jeg hadde blitt skremt om jeg fant egg av den størrelsen i karene mine..!


PS!
Hvis det er Corydoras-egg, er det normalt ikke noe godt tegn at de er helt hvite... det kan tyde på ubefruktede egg. Men er de befruktet, vil de mørkne og bli mer gyldne i fargen i løpet av det neste døgnet.
Det tar vanligvis fire til fem dager for Corydoras-egg å klekke.

Og dersom de får klekke i karet ditt, vil tetraene garantert gjøre et kongemåltid ut av yngelen i løpet av minutter eller sekunder dessverre...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap