Oppdrett av kampfisk

Har nå kjøpt meg en nydelig søt kampfiskhunn, som vi raskt døpte Doris. Men Doris er visst litt spesiell, ganske kresen. Jeg tok i bruk 60 liter'n som har stått tom lenge, og fylte opp 15 cm med vann, og noen planter som bryter overflaten, og noen steiner som gjemmesteder, og fin sand på bunnen.
Hadde da min unge, vakre delta-kampfiskhann oppi, Crispin den 2 (Crispin den første døde i ung alder av raseri. Har lært leksa mi). Han er ikke den mest aggressive, så det burde i teorien gå bra.

Men da kom problem nr.1 : Crispin 2 var ikke bra nok for Doris. Hun jaget ham rundt og rundt, og når han begynte så smått å lage skumrede, raste hun mot ham og ødela det... Dermed ut med Crispin 2...

Problem nr.2 : Da prøvde jeg med min flotte crowntailhann, Slush, men han var nesten for god. Doris hadde sån æresfrykt for ham at hun ikke nærmet seg ham, og da ville han IKKE lage skumrede. Og hun holder seg i motsatt ende av akvariet, og ønsker ikke kontakt med ham.

Problem nr.3 : Den tredje er for feig. Vet ikke helt om det er vits i å ha veilteil-hannen min Glefse oppi, han er bare kjempefeig, så feig at han ble grisebanket av guppyhannen min i 140 liter'n da vi tenkte å ha ham med de andre fiskene... Ellers er han frisk og rask, med sterke farger og god apetitt, han er bare rett og slett feig. Kanskje en transvesitt?

Noen råd om hvordan jeg skal få Doris i lekshumør å få hannene mine til å bygge skumreir?
Oglekraft!
Noen råd om hvordan jeg skal få Doris i lekshumør å få hannene mine til å bygge skumreir?


Kan du ikke ha Dorris i et fødekar i en av hannenes kar, så lager han skumredet, mens ho er oppi der, og når han er ferdig kan du sleppe ho ut? Er det ikke sånn de fleste gjør det?:p

Aner ikke jeg altså, men syns å huske at noen gjorde det sånn...
Prøvde det, men da sto hannen og bare stirret på henne... :P som om han sa til henne: "HAHAHAHA!! Jeg har mest plass!!"
Hehe, kanskje du ikke er tålmodig nok? Hvor lenge stor de sånn da?
Har du forresten lest her?
Åh, takk! Dette var en flott side!

Nå burde jeg få det til!
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap