Ancistrus oppdrett
Jeg overtok nylig to Ancistrus, en hunn og en hann.
Hunnen er nok er ferdig utvokst. Hun ser ganske gammel ut i allefall.
Mens han har nettopp begynt å få sjeggstubber.
Vil jeg kunne klare oppdrett på disse to, selv om hun er nesten dobbelt så stor som han? Eller må jeg finne en mindre hunn eller større hann?
Trenger jeg andre huler en røttene jeg har i akvariumet?
Hunnen er nok er ferdig utvokst. Hun ser ganske gammel ut i allefall.
Mens han har nettopp begynt å få sjeggstubber.
Vil jeg kunne klare oppdrett på disse to, selv om hun er nesten dobbelt så stor som han? Eller må jeg finne en mindre hunn eller større hann?
Trenger jeg andre huler en røttene jeg har i akvariumet?
Postet 22.08.07 kl 11:40
Postet 22.08.07 kl 11:48
Postet 22.08.07 kl 11:51
Postet 22.08.07 kl 11:55
Postet 22.08.07 kl 12:02
Postet 22.08.07 kl 12:07
Postet 22.08.07 kl 12:24
Postet 22.08.07 kl 17:08
Takk for svar Ken!
Da går det sikkert bra..så nå er det bare å få de til å yngle da..
Jeg har en til Ancistrus i 60 literen min som jeg har lyst å flytte over til de i 140 literen. Håper og tror det er en hunn, som er på samme str som hannen.
Men vil det kunne bli krangling/konkurranse mellom den store hunnen og den lille?
Må først kvitte meg med plecoen jeg har i karet i allefall.. for nå begynner det å bli ganske fullt i 140 literen.
Da går det sikkert bra..så nå er det bare å få de til å yngle da..
Jeg har en til Ancistrus i 60 literen min som jeg har lyst å flytte over til de i 140 literen. Håper og tror det er en hunn, som er på samme str som hannen.
Men vil det kunne bli krangling/konkurranse mellom den store hunnen og den lille?
Må først kvitte meg med plecoen jeg har i karet i allefall.. for nå begynner det å bli ganske fullt i 140 literen.
Postet 24.08.07 kl 19:17
Erfaringen min/vår med ancistruser oppdrettsvarianten og L144 ancistrus er at 2-3 hunner perr hann fungerer utmerket. Da er det stort sett egg/yngler hele tiden. Mulig hannen blir utslitt etterhvert, men foreløpig fungerer det utmerket her.
men vi har også et karr med bare en hunn og en hann med ancistrus oppdrettsvarianten, og det virker som hunnen legger egg ca. hver 4-6 uke.
men vi har også et karr med bare en hunn og en hann med ancistrus oppdrettsvarianten, og det virker som hunnen legger egg ca. hver 4-6 uke.
Postet 24.08.07 kl 20:13
Postet 25.08.07 kl 11:53