eget akvarie for yngel

tenkte ommøblere litt på fisken sånn at jeg får et sted å ha min stadig voksende mengde med yngel. Småttissene får fortsatt være i fødenett/sammen med guppyene.

Det som da er saken er at de får være i 110litern sammen med corydoras, ancistrus og noen danio.
Ingen av dem burde vel være noe trussel for yngel 1cm+??
Eller?=?=
Nei skulle tro at det gikk/går bra-har yngel sammen lignende fisker jeg(uten om Danio), så ancistruser og c maller er ikke kjent for å spise yngler nei.
Supert....


Så et lite spm til;

Hvor fort vokser egnetlig plaettyngel? har 50 stk på 6 uker som nærmer seg 1.5cm
Ser i selskaps akvariumet til kona, hun har div. levendfødere bl.a Platy. Og de vokser veldig fort(ihvertall i forhold til de fiskene jeg holder på med, diskuser og L maller).
Iløpet av noen uker nå så har Platy yngelen din fordobblet størrelsen(men levende fødere er ikke den fiske typen jeg har mest "peilling" på). Så du får sikkert et mer konkret svar. Lykke til med yngla
paletter mente jeg da...
trøtt på morran jeg, ser nå at det er paletter du spørr om, har selv hatt det, men det er så lenge siden at jeg ikke husker hvor lang tid det tok før "yngelen"var store. Men det er mange som har paletter med yngler, så du får sikkert mange fine svar.
Er det store danioer, kan de nok finne på å glefse i seg småtasset på 10-12mm.
Danioer er glupske skapninger, som ikke ser egen begrensing. Har en tass som fra den var 12-15mm gafler i seg røde mygglarver som den er gal. Å trykke i seg myggisser tilsvarende halvparten av eget volum, er i alle fall noe han stadig forsøker
Blir gående med ett par myggisser i kjeften til magen sier at det er plass (timer) ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap