spm om oppdrett, betta splendens og guppy

hvor gamle må yngelen til betta splendens være før det kan registreres som oppdrett? er det lov å registrere blandingsoppdrett? (endlers og vanlig guppy) fant ikke ut at endlers var en egen art før det var for sent. ( utsolgt av endlershunner i butikken og unger med vamlig guppyhunn.)
Betta splendens skal vel være 6 uker før du registrerer som eget oppdrett, men hybridene du har (blanding av guppy og endlers er jeg usikker på, sikkert noen andre som svarer deg på det spørsmålet :o)
Jeg mener for øvrig å ha lest at hybrider av guppy og Endlers vanligvis blir sterile - kanskje dette er tråden for å få bekreftet eller avkreftet dette?
Inaktiv bruker
hjelp!

jeg skal starte med oppdrett av kampfisken betta men jeg vet nesten ingen ting!

- når er boble(fisken min) klar for lek?
- hvor mange uker tar det for jenta å legge ut eggene?
- hvor lang tid tar det før eggene blir frittsvømmende?
- hva skal jeg mate yngelen med?
- hvor mange ganger skal jeg mate yngelen?


takk for svar!


kozzzzzzzzzzzz meg og Boble
Hvis du leser her, så får du svar på det du spør om, boble hansten! Du kan også søke på forumet!
Inaktiv bruker
men........... kan jeg sette jenta oppi igjen når yngelen er frittsvømmende?
Les på den linken jeg la ut, så får du svar!

Der står det at hunnen må tas ut etter lek!

Les først, spør etterpå hvis det er noe som ikke stod der. (men alt det viktigste om Kampfisk-oppdrett, står det)
Inaktiv bruker
nei
det står ikke! men blir yngelen spist hvis jeg legger ut jenta?
Men etter 2 døgn blir de fri svømmende og svømmer på normalt vis. De er vanskelig å få øye på, så et forstørrelsesglass er en fordel. Hannen har gjort sin jobb, ta og fjen han forsiktig

Til og med hannen skal fjernes da står det i den artikkelen, så det bør vel være svar nok...
Inaktiv bruker
nei for kan jeg legge JENTA oppi når barna er frittsvømmende??????????
Inaktiv bruker
nei for kan jeg legge JENTA oppi når barna er frittsvømmende??????????
Du kan IKKE ta hunnen oppi når yngelen er frittsvømmende. Eller, du kan jo gjøre det hvis du vil at yngelen skal bli middagen hennes.
boble hansten
jeg har ikke fjernet foreldrene i det hele tatt og det går ganske greit, de spiser ikke ungene sine, men er sikkert noen som gjør det. Hoa som ikke var mor spiste yngelen , men da fikk ho juling av de andre og jeg måtte fjerne ho. jeg kjøpte betta yngel fòr i min lokale dyrebutikk og mater litt to ganger om dagen, ca en måleskje (som følger med) om dagen. eller så er det nyklekkete dafnier de kan få, men sånt kanke jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap