barbe yngel?

Noen som kunne forklart meg hvordan eggene til barbene ser ut? Har de i et yngelkar nå, fullt med klinkekuler, men vet ikke hva jeg skal se etter eller hvor:S
Hadde vert fint om noen visste om bilder jeg kunne se på=)

Bilde av karet--->
Hvor lenge skal jeg sulte de??? anyone?
Kikket i profilen din og det er vel praktbarber du prøver å få egg på? Hvis du ser her i basen under oppdrett så står det beskrevet hvordan eggene ser ut. Fikk ikke til å kopiere det som står inn i tråden
tusen takk for svar, men har hatt de oppi sammen med jenten i to dager nå, men har ikke lagt merke til noe enda:/ men er redd for at jeg sulter de, de skal jo ikke ha mat mens de yngler. Er bekymra for di nå:P
Fisk kan gå i flere uker uten mat så noen dager greier de fint

Hvis du leser om oppdrett på dem så ser du at de fleste fòrer dem ganske godt på forhånd slik at de har noe å gå på og kommer i lekshumør
Ikke det at jeg har greie på det du spør om, men jeg regner med at eggene ramler ned under og i mellom klinkekulene. Det er vel en grunn for at du har blitt anbefalt klinkekuler?
Regner med at det er fordi eggene skal ramle ned å at de voksne fiskene i ikke skal få tak i dem.....

Lykke til !
Joda, det vet jeg men er ikke så lett å se om de har lagt egg pga klinkekulene

Takk!
Får du sett under klinkekulene da?
Har du sand i karet, eller er det bar bunn?
har bilde øverst, har tom bunn med klinkekuler, store runde steiner og planter, har dobbelt lag med klinkekuler så fiskene ikke skal grave seg gjennom så lett Har en gutt og en jente nedi karet nå, er det sikkert at de vil leke? hunnen hadde forresten ikke så stor appetitt rett før jeg tok de ilag:/ vet ikke om det har så mye å si. Har lest mye om dette men er ikke lett:P Takker for alle svar
Eggene er små og gjennomsiktige, så det er ikke så lett å se dem i et kar fullt av glasskuler!
Ta fiskene ut og se om det kommer yngel etterhvert. Gjør det ikke det, så prøv igjen.
Gjør som Tone sier, ta de voksne ut å se om det dukker opp yngel etter hvert.
Så spennende :o)
Ok, nå er jeg skikkelig gira her:P
Hvor lang tid tar det før det skal komme noen små søte da?
Burde jeg ta noe rundt pumpa (som en strømpe som amnge annbefaler) slik at yngelen ikke går inn? Er bare en lusen kid safe pumpe
Alltid lurt med en nylonstrømpe utenpå pumpa hvis man venter yngel.
PS! Husk at strømpene ikke må ha vært i kontakt med såpe først...... (Altså ikke en tur i vaskemakinen)
Hvis pumpa di klarer å suge unna møkk så klarer den sikkert å suge til seg småtasser også.
Sitat fra oppdrett på praktbarbe av eddiedahl

Lekskar er 60 liter og 15 cm vannstand. Innredet med luftestein, grov grus, java mose og finbladede vekster.
Hunnfisken slippes i karet to dager før lek.
Etter endt lek fanges fisken opp og yngelen er klekt etter 3-4 dager.
Temp 25, ph 6 og mykt vann


Dette fant jeg på den linken som lå tidligere i denne tråden.
Lykke til
Takk Var faktisk hjemme hos hun å snakket med hun en gang, kjempesnill dame^^
Nå er det bare å vente
hmmm, nå har jeg ventet i fire dager, enda ikke noe yngel:/
Men kan det være at når jeg skiller hannen og hunnen for å fore de, da vil ikke hunnen ha mat, hun er stressa og alene, mens når hannen er oppi karet er han også stressa og jeg har ikke sett noe tegn til lek heller:/
Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap