Yngel og høstferie.
Inaktiv bruker
Hva gjør jeg ang foring? Vanskelig å få noen til å fore for meg. Jeg skal være borte i en uke.
Postet 26.09.07 kl 09:11
Postet 26.09.07 kl 09:16
Inaktiv bruker
Jeg har dem i hovedtanken i fødekassa. Er timer på lyset ja. Det er mollybarn. Filteret er innkjørt.
Postet 26.09.07 kl 09:19
Endret: 26.09.07 kl 09:20
Postet 26.09.07 kl 09:24
Inaktiv bruker
De ble født nå på lørdag, så de er ikke så store akkurat. Jeg har satt opp 54 litern, men den er ikke innkjørt selv om det er bakteriekultur i filteret. Kassa de går i er ganske stor, det er ikke den kassa i plast. Kjøpte en av nett og den er mye større.
Postet 26.09.07 kl 09:33
Postet 26.09.07 kl 13:34
Jeg er blant dem som har brukt feriefôr en hel del uten problemer, men jeg har jo registrert at mange andre har sterke meninger og dårlige erfaringer rundt dette...
Personlig ville jeg vært så "kynisk" at jeg slapp dem løs i hovedkaret. Det ser jo ut til at du har en del gjemmesteder der! Jeg ville puttet i litt feriefôr (mest for at de voksne ikke skal bli altfor sultne og glupske, både på yngel og planter) og latt det stå til. Det blir nok en del svinn, men noen tøffinger klarer seg helt sikkert. Og det kommer jo flere kull
Men det er nå meg, da.
Personlig ville jeg vært så "kynisk" at jeg slapp dem løs i hovedkaret. Det ser jo ut til at du har en del gjemmesteder der! Jeg ville puttet i litt feriefôr (mest for at de voksne ikke skal bli altfor sultne og glupske, både på yngel og planter) og latt det stå til. Det blir nok en del svinn, men noen tøffinger klarer seg helt sikkert. Og det kommer jo flere kull
Men det er nå meg, da.
Postet 26.09.07 kl 15:31
Inaktiv bruker
Jeg kunne selvfølgelig sluppet dem ut av nettingkassa, men det overlevde bare 2 stk etter fødsel, så de er litt dyrebare for meg. Jeg fant igjen den ene som jeg trodde ble spist opp. Jeg skulle ta ut noen døde blader inni filteret og der var den! Det er ordnet med en som skal fore for meg, phu det var en lettelse. Nå gjenstår det bare å skrive ned hvem hva og hvordan. Uansett....takk for hjelpa ;0)
Postet 26.09.07 kl 17:11