sebra ciklide som ikkje får ut egga...?

Inaktiv bruker
sebra ciklide som ikkje får ut egga...?
egga henger i en pose, hard klynge eller noe.
Tok ut fisken og kroppa borti, det er helt klart egg som detter av...
sjølve egga er mjuke, men et er noe som stoppe egga i å komme ut. fisken er knallfeit...
kva kan gjerast?
Eggene ligger jo i en "pose" inni fisken, og det kan hende at hun har en prolaps som gjør at eggene og egg-sekken faller ut.
Desverre er det ikke noe å gjøre med dette.

Det er ikke uvanlig at ett slikt prolaps ender med døden, da det fort går nekrose (vevsdød) i det som har fallt ut.

Er bare å håpe at hun greier å ordne dette selv.
har samme problem men det er en black molly her om daggen så jeg det hang et kjøtt stykke ut rompa så je flyttet den til et annet akvarium lurer da på hvorfor er den fortsatt så kjukk?
Bildet er ikke til annen hjelp enn å vise at det er fisk det er snakk om Kan knapt brukes til å identifisere fiskene.

Hvorfor den ikke for presset ut resten av unger, kommer nok av blokkeringen i fiskens gat. Står det en død yngel her, kan ikke de andre passere. Kan også være at mor kniper sammen, på grunn av det nye karet.
Inaktiv bruker
Frank Angell
Eggene ligger jo i en "pose" inni fisken, og det kan hende at hun har en prolaps som gjør at eggene og egg-sekken faller ut. Desverre er det ikke noe å gjøre med dette. Det er ikke uvanlig at ett slikt prolaps ender med døden, da det fort går nekrose (vevsdød) i det som har fallt ut. Er bare å håpe at hun greier å ordne dette selv.


det var nok denne posen som var på veg ut... ser bedre ut nå, men vet ikkje om det kommer til å bli helt ok... Spørr som valelig mitt vanskelige spørsmål eg, er dette ondt for fisken?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap