Yngel, 12 ltr, utstyr?
Inaktiv bruker
Mine fisk har fått ca 40 yngel nå. Jeg tenkte kanskje jeg skulle ha de oppi en 12 lters terrarie. Det er lagd av plast. Hva må yngelen ha av utstyr i den? Er det virkelig nødvendig med et filter? Har en luftpumpe med luftestein, kan jeg bruke den?
Postet 13.10.07 kl 15:03
Hvis du bytter mye vann hver dag, og ikke har noe i bunnen, så er det greit. Det som er smart er å bruke mellomlagre vann (ta høyde for evt. gH og pH regulering allerede ved tapping) fra dagen før vannbyttet. Da kan du faktisk bytte nesten 100 % av vannet daglig. Pass på at vannet har samme temperatur som i karet.
Du bør bruke luftesteinen i tillegg, ja.
Du bør bruke luftesteinen i tillegg, ja.
Postet 13.10.07 kl 16:51
Endret: 13.10.07 kl 16:52
Inaktiv bruker
Ok, men jeg var så heldig å få igang det vesle filteret mitt igjen! JIPPI!!!
Gubben måtte mekke litt og da ordna det seg. Da går det vel kanskje uten luftestein da? Jeg har tatt ca halvparten av vannet fra karet de levde i for at ikke det skal begynne med absolutt helt reint vann..............????
Gubben måtte mekke litt og da ordna det seg. Da går det vel kanskje uten luftestein da? Jeg har tatt ca halvparten av vannet fra karet de levde i for at ikke det skal begynne med absolutt helt reint vann..............????
Postet 13.10.07 kl 17:10
Fisker har bare godt av absolutt helt reint vann, så lenge pH, gH og temperatur er den samme. De har ikke bruk for avfallsstoffene som er i vannet. Filteret derimot, bør være innkjørt, så hvis du skal få det filteret til å fungere greit, så ville jeg ha putta litt filtermateriele, fra den andre innkjørte pumpa di, inn i det lille.
Postet 13.10.07 kl 18:31
Inaktiv bruker
Ai, ai Skal gjøre dette. Må nok si jeg er ganske blank ang yngel.......Har ikke hatt mer enn en ganske lenge og så plutselig ble det en hel haug og fler er på vei, jadda, hehe
Postet 13.10.07 kl 19:14
Postet 13.10.07 kl 20:02
Inaktiv bruker
Syntes det er kjempegøy og spennende! Derfor tas de vekk fra de andre, slik at jeg kan se hvordan de utvikler seg og vokser. Jeg har yngel av Platy og Molly.
Postet 14.10.07 kl 00:31