Hørte på musikk og ryddet rommet mitt idag, da jeg plutselig oppdager at glødebåndstetraene oppfører seg ekstremt rart!:S
Jeg fikk mose i posten for et par dager siden (gaffelmosen flyter og javamosen ligger på bunnen, også har jeg en gress-type) og har kun 3 glødebåndstetra igjen etter scalarene flyttet inn i akvariumet.
Den ene er helt tynn og de to andre er litt fyldigere og finere i fisken;D
Men så surret den tynne i runninger rundt en av de tykke og tilslutt forsvandt de litt ned i gresset, og så ristet de noe voldsomt inntil hverandre så plutselig spratt det fram ca. 5-10 pittesmå egg (måtte myse veeldig for å se dem).
Men dessverre var Skjørtetetraen snar med å snappe de opp, men den tynne (som sikkert er hannen) fortsatte med den ene, og så den andre.
I gaffelmosen først, men så i gresset der corydorasene snuste seg frem til dem etterpå.
Hovedspørsmål:
Hva gjør jeg nå?
jeg fikk jo selvfølgelig panikk, for det å drette glødebåndstetra med en stim på 3 stk i et lite selskapskar fyllt med fisk går jo ikke, det sir jo seg selv.
men jeg puttet alle tre tetraene oppi et guppyfødekar med litt gaffelmose og gress, men det ser ut som de kjipte seg veldig når jeg plutselig gjorde det på en-to-tre, så nå tror jeg de har sluttet
Har noen tips til hva jeg skal gjøre, har noen drettet glødebåndstetra før, o.s.v.?
jeg er så stresset og hjertet pumper sånn at jeg bare gikk(sprang) rett inn her på forumet for å starte denne tråden, men jeg prøvde å søke pittelitt først da(;
Tusen takk på forhånd uansett om det måtte være dårlig tilbakemelding å få!(;
P.S.: Interessert i å vite hva dere tror også! For jeg har null peiling..x)!!