Oppdrett av apistogramma og sommerfuglciklider.

jeg har et kar med 2 ap. borelli snart 3.
2 ap. cacatouides
2 ballongsommerfuglciklider

noen som har tips.
tror jeg har det som trengs inne i det, men de vil ikke ``yngle``.

noen som har tips om litt ekstra snacks til de ohg vanlig for.

har alle i samme kar i en 128 liter med:

planter
røtter
kokosnøtt huler
rot med planter på
javamose
blåsesand
Ballongsommerfuglciklider? Ballong?
Hvilke vannverdier har du? Slike fisk liker bløtt og surt vann for å komme i stemning

Synes vel også at det virker litt trangt i dette karet til at alle kan få et eget territorie. Ville ha nøyd meg med max ett par hulelekere og ett par som legger åpent. Ideelt sett ville jeg hatt bare en av artene i karet.
jeg kan godt ta ut litt av det som er i akvariet. (trodde de likte og gjemme seg)

ph er på 6-6.5 så tror ikke det er noe problem med det.

akvariet står på ett trsffikert sted kan det kansje ha noe med det å gjøre.

fiskene går ilag. har ikke hadd noen slossing eller noe sånt, så tror nok det går bra ja.
skrev litt feil på det første innlegget.

har bare en kokosnøtt hule.
Blir mer slossing om de skulle finne på å yngle, spesielt flere på likt. Hva er ballongsommerfuglciklider? Det høres ikke bra ut.
Ballongsommerfuglciklider er en fremavlet variant med samme kroppsform som slike golfball-slørhaler. Har sett dem til salgs ved flere anledninger. Menneskeskapt variant av sommerfuglciklider altså.

Tror nok du bør beholde så mange gjemmesteder som mulig for fiskene for jeg er redd du vil oppleve en del krangling oppi der etterhvert som de går i lek. Hvis du nylig har kjøpt dem så er det mulig de er litt unge, og at det er derfor de ikke har begynt å yngle enda.
Noen som har bilder av slike "ballongsommerfugler"? Disse kan da umulig se bra ut! Og sommerfuglciklider som er så nydelige fra før av..
Frk. Marte
Noen som har bilder av slike "ballongsommerfugler"? Disse kan da umulig se bra ut! Og sommerfuglciklider som er så nydelige fra før av..


huff, er det en slags forferdelig menneske-skapt fisk som ser ut slik som ballong-molly?
Synes det er virkelig synd at man kjøper slike fremavlede varianter. Disse fiskene har ingen mulighet for å ha et naturlig liv, og har ofte kortere levetid pga komplikasjoner.. Ikke støtt dette..
Tilfeldig bekjentskap
© René F
Reklame for plussmedlemskap