Snartsvømmede Sebraciklide Yngel!:)

Jeg er såå glad !! en venn av meg fant det ut! D de beveger på seg på bakgrunnen og moren tar de som lander på grusen i munnen og spytter de på bakgrunnen igjen! ) fantastiske foreldre!! men jeg har en del maller... hva gjør jeg? og noen som vet hvor lang tid det vil ta ca før de er frittsvømmede? oppdaget yngelen idag,, !

Jeg er kjempe GLAADD )

Ps: Måtte bare lage denne tråden
De holder vel plommesekken et par dager. Har selv sebraciklideyngel som klekket i går, så mine er vel frittsvømmende i overimorgen tenker jeg..
Noen av eggene-->
Dårlig bilde.. måtte zoome for fullt
Jeg glemte og ha lyset på i natt så noen har dødd ogsånn..
Men det er MAASSEE egg igjen!
Noen som vil glede seg med meg?
Hvor mange sånn ca vil overleve er vell 100 yngel jeg har nå..
Så morro!! Må holde oss oppdaterte da
Aniiita
Så morro!! :D Må holde oss oppdaterte da :D


Jaa
DahAquaMan
Hvor mange sånn ca vil overleve er vell 100 yngel jeg har nå..


Det spørs på hva slags fisk som går sammen med foreldrene, og hvor mange. Hvis ikke foreldrene har no erfaring med yngel må du ikke bli overasket hvis de finner på å spise alle selv. For å redde flest mulig bør du flytte yngelen over i eget kar og fore de opp der.
akvafil
[QUOTE=DahAquaMan]Hvor mange sånn ca vil overleve er vell 100 yngel jeg har nå..


Det spørs på hva slags fisk som går sammen med foreldrene, og hvor mange. Hvis ikke foreldrene har no erfaring med yngel må du ikke bli overasket hvis de finner på å spise alle selv. For å redde flest mulig bør du flytte yngelen over i eget kar og fore de opp der.

De har veeldig erfaring med og være foreldre. de hadde lagd masse kull med barn i dyrebutikken. har aldri sett så ''kloke'' fisk før! det er rått og se på jeg har vell en liten dunke med ancistrus der og en pleco på 17 cm.. men skal jeg bare la lyset stå på til de er frittsvømmede som de nok blir i morgen eller i overimorgen..?
Lyset trenger ikke stå på, men du kan med fordel plassere en lampe ved karet så det blir litt sikt inni der. Så lenge det ikke er andre rovfisk i karet så kan lyset slukkes. Yngelen i seg selv er ikke avhengig av noe lys, men om karet inneholder andre rovfisk så er det gerit at foreldrene ser faren når den kommer.
akvafil
Lyset trenger ikke stå på, men du kan med fordel plassere en lampe ved karet så det blir litt sikt inni der. Så lenge det ikke er andre rovfisk i karet så kan lyset slukkes. Yngelen i seg selv er ikke avhengig av noe lys, men om karet inneholder andre rovfisk så er det gerit at foreldrene ser faren når den kommer.


Men når jeg slukker lyset så detter yngelen ned på ''bakken'' og da er foreldrene i ''sovemodus'', overlever de på bakken?

Maller er ikke noen større fare for frittsvømmende yngel, de er mer ute etter eggene.
Hvis du feks har en liten bordlampe du kan ha på ved siden av karet er det bra.

Fisk sover ikke slik vi gjør.
MC Darup
Maller er ikke noen større fare for frittsvømmende yngel, de er mer ute etter eggene. Hvis du feks har en liten bordlampe du kan ha på ved siden av karet er det bra. Fisk sover ikke slik vi gjør.


Jaja men gjør det noe at yngelen ligger på grusen?
DahAquaMan
Men når jeg slukker lyset så detter yngelen ned på ''bakken'' og da er foreldrene i ''sovemodus'', overlever de på bakken?


De samler seg på bakken om natta'n, det er tryggere der. Dette er normal oppførsel for yngel av denne typen. De samler seg i en liten gruppe så det blir lettere å vokte dem. Hadde de holdt seg som en sverm hele nattan hadde rovfisk plukket en og en ettersom de hadde forvillet seg bort fra resten av gjengen i mørket.
nå har det gått 4 døgn siden klekking og de har fortsatt sånn ''eggeplomme'' på seg... hmm? skulle ikke de hvert borte igår?
nå har det gått 4 døgn siden klekking og de har fortsatt sånn ''eggeplomme'' på seg... hmm? skulle ikke de hvert borte igår?
Vil tro at det er et sunnhetstegn at fisken fortsatt har opplagsnæring igjen, hvis du mener det har gått lengre enn normalt.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap