NAF Oppdrettsvalør. hvordan funker det?

neontetra har sølv http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9102&tab=1

og guppy har bronsje http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4274

men ingen her har meldt oppdrett på neontetra. mens 278 har det på guppy.

kan noen forklare meg dette systemet?
For å si det enkelt, så tviler eg på at det er så mange som har fått yngel på neontetra som kan dokumenteres som gyldig oppdrett.
Vidar Alfei
For å si det enkelt, så tviler eg på at det er så mange som har fått yngel på neontetra som kan dokumenteres som [B]gyldig[/B] oppdrett.

så gull er "oppdrett" sølv "kanskje...?" bronsje "liten kjangs?" eller noe i den duren?

hvorfor fikk guppy bronsje?
jeg skjønner ikke helt det der jeg heller.. Kan ikke noen skrive en liten bit om den greia der, Kort og greit?
Stian S
[QUOTE=Vidar Alfei]For å si det enkelt, så tviler eg på at det er så mange som har fått yngel på neontetra som kan dokumenteres som [B]gyldig[/B] oppdrett.

så gull er "oppdrett" sølv "kanskje...?" bronsje "liten kjangs?" eller noe i den duren?

hvorfor fikk guppy bronsje?

Det har med gradering på vellykket oppdrett, dvs at det er Gull på de artene som er vanskeleg å få til, Sølv på de som er medium vanskeleg å få til, og Bronsje til de som er lette å få til.

Guppy er en av de artene som yngler veldig fort og derfor har denne arten fått Bronsje.

Er man medlem i en NAF-tilsluttet akvarieklubb kan man delta i NAFs oppdrettskampanje. Da kan man "vinne" diplomer for å ha drettet ulike fiskearter. Å få yngel på guppy vil gi bronsediplom i oppdrettskampanjen. Å få oppdrett på "vanskeligere" arter gir sølv- og gulldiplomer (evt. "Elite").

Alt dette kan man få vite mer om ved å melde seg inn i en lokal akvarieklubb tilsluttet NAF. Det er nemlig kun i en akvarieklubb man kan delta i NAFs oppdrettskampanje
slik jeg har forstått det er bodø akvarieklubb stengt, så det blir ikke noe slikt på meg.
Stian S
slik jeg har forstått det er bodø akvarieklubb stengt, så det blir ikke noe slikt på meg.

Det er kort og godt å melde seg inn i en annen akvarieklubb.

Men den aktuelle klubben må vel være tilsluttet NAF?
Oslo akvarieklubb er jo feks ikke det, vil det si at OAK er uaktuell hvis man vil delta?
MC Darup
Men den aktuelle klubben må vel være tilsluttet NAF? Oslo akvarieklubb er jo feks ikke det, vil det si at OAK er uaktuell hvis man vil delta?

OAK deltar ikke i NAFs oppdrettskampanje.
MC Darup
Men den aktuelle klubben må vel være tilsluttet NAF? Oslo akvarieklubb er jo feks ikke det, vil det si at OAK er uaktuell hvis man vil delta?

Jøss, er de ikke? Jeg trodde de var det jeg? Var de ikke det før? Har de meldt seg ut, blitt sparket ut, eller hva?
Oslo Akvarieklubb er ikke medlem av NAF, nei. De meldte seg ut.
Hvorfor i all verden gjorde de det?
Det ga 15000kr pluss i klubbkassa hvert år!
Ja, dette lurer jeg også på..Guppy har bronsje?? Keisertetraen har også fått bronsje, men bare 3 har registrert oppdrett her. Prøvde å finne info på NAK (skrev jeg det rett..) side sider, men fant ikke noe der.
Se link her:

Kanskje er det dette du lurer på?
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap