Er dette egg fra Ancistrus?

Jeg hadde et alvspar med Ancistrus, men disse døde etter en bakterieinfeksjon i akvariet for ca 2 eller 2,5 måned siden.
Etter dette har jeg jeg til stadighet kommet over slike egg som på bildet. Virker ikke som det er noe liv i dem, da det aldrig dukker opp yngel.
Jeg har en ancistrus hunn(mener det er), legger hun egg selv uten en hanne?

Eller er dette egg fra annen fisk? De ligger både her og der hehe. Så valgte nå i dag å fjerne dem jeg så.

Resten av fiskene mine kan dere se her, kan det være fra noen av dem?
ingen som har noen tips?
det er nok egg fra anciatrus, men ubefruktet desverre...
ancistrus legger egg i huler e.l og ligger konstant på egga sine til dem klekker...
Var det jeg regna med, har fått en del kull før de daua. Sikkert bare egg som ligger igjen fra dem da.
Ligner på ansictrusegg, men det er jo rart om madammen legger slike i hytt og gevær uten at det er en han tilstede.
Er jo ikke akkurat spesielt rasjonelt å drive på slik, vil jeg påstå
Skaff dama en herremann, så slipper du vel å finne egg slik
Frank Angell
Ligner på ansictrusegg, men det er jo rart om madammen legger slike i hytt og gevær uten at det er en han tilstede. Er jo ikke akkurat spesielt rasjonelt å drive på slik, vil jeg påstå :) Skaff dama en herremann, så slipper du vel å finne egg slik :)


Jeg er litt usikker om de kommer fra hu jeg har nå, muligens er dette egg som har ligget begravd i sanda eller noe...fra det paret som døde
Hvis de er gamle egg, så ville de vel sett ut som om det vokste bomull på dem? Du har ikke andre maller i karet, da? F. eks coryer?
Da ville jeg ha tippa på dem.
Kikk innom Mona O sin tråd. Der er det flust med bilder av friske cory-egg
+Masse nyttig info.
Ancistrus-hunner kan bli rimelig desperate etter å bli kvitt eggene sine, når de blir rognstinne nok. De bokstavelig talt slåss om å få inngangsbillett til hannens hule. Men han velger selv ut den ene som får innpass, andre avvises blankt. Og de hunnene, de gir seg ikke lett, gitt!

Jeg tror nok det er en viss "risiko" for at du har en rognstinn og nøden Ancistrus-hunn igjen, som slipper egg i ren desperasjon Det er ikke sikkert hun har lagt et og et egg her og der, men at andre fisk har sett en klase egg og nappet i dem, og med det spredd dem slik.

Det er ikke ukjent at fisk som mangler en hann, kan legge egg i ren desperasjon. To hunn-scalarer kan f.eks. finne på gjøre det, dersom de mangler en hann.

Men som sagt; de er ganske nødne og stinne av egg da

PS! Jeg er ganske sikker på at det ikke er Corydoras-egg, til det er de for knallgule i fargen. Ser ut som typiske Ancistrus-egg synes jeg
Det er fult mulig, men jeg er litt usikker på om den hunnen er kjønnsmoden ennå.....den har fremdeles hvite flekker på finnene på halen. Men om coryene har lagt egg så syns jeg dem ikke passer på dem ass...hehe
PS!
På Planetcatfish står det at oppdrett av Corydoras sodalis i fangenskap er:
" Breeding: Unreported. "

Den er altså ikke drettet i fangenskap i stor stil. Det kan vel ha forekommet, men ingen brukere (tusenvis av det på Planetcatfish...!) har rapportert om det og ingen artikler med dokumentasjon finnes.

Dette minsker sjansen ytterligere for at det skulle være Corydoras-egg, de knallgule kulene du har funnet.
Da kan vi sikkert utelukke dem hehe.
Er egg fra Ancistrus, ubefruktet sådan. Disse kan ligge å trille fram og tilbake lenge i et kar. Sannsynlig har en ung hann lurt en hunn inn i hula, og ikke hvert mann nok, og har dermed bare skutt med løskrutt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap