Labidochromis sp. "Hongi" - tygger den?

Jeg fikk denne i karet i går, og stusset med en gang på at den hadde "dobbelthaken" som mange snakker om. Jeg kan også tydelig se at det er "noe" inne i munnen hennes... Det ser nærmest svart ut av farge. Er det egg hun bærer på - eller er det noen form for sykdom?

Jeg har kun observert henne i dag, og har ikke foret noe enda. Hun virker kanskje noe mer tilbaketrukken en de andre hunnene - vanskelig å si noe annet om atferd! Har lagt ved noen bilder..

Hva tror dere?
Hei.

For meg ser det ut som den tygger. Hvis den i tillegg skjuler seg og ikke spiser, så ville jeg vært veldig sikker.

Mvh Henrik
Ser definitivt ut som om hun tygger. Spennende å se hvordan det går.

Mvh Linka
OK!
Det høres bra ut - var veldig usikker ift hvilken farge eggene skal ha etc..
Som jeg sa - det ser veldig svart ut det hun har i munnen!

Gleder meg til å se fremover - kommer med oppdatering etterhvert ;o)

Tok med et bilde av en potensiell "far"!
Jeg har ei tyggende Tropheops Chilumba og hun ser også litt sort ut i munnen. Leggr med et bilde av min tyggende:

[External Image]
...
Samme "pose" under haken der ja! Blir spennende å se da..
Hongi-hann står på..
Måtte bare ta med dette i denne tråden også...

Nå har den dominante hongi-hannen holdt på for fullt med en av de andre hunnene. De har gått i en eneste runddans i den største hulen i karet - runde på runde med små "pauser" i mellom. De blir også forstyrret av veldig nysjerrige m. auratus... Har lagt ut film her

Dette blir mer moro enn jeg hadde regnet med!
Spytte snart?
Måtte bare legge ved et litt bedre bilde av den vordende mor - kan tydelig se at hun har munnen full ;o)
Yngel i karet!
Da jeg skrudde på lyset i dag kunne jeg til min store overraskelse se en liten, svart tass av en hongi helt oppe i vannskorpa i det bakre hjørnet av karet!

Jeg har til nå sett bare en, men det ser også ut til at "mor" fortsatt bærer noen i munnen..

Jeg prøvde å få tatt et bilde av den vesle tassen, men det var ikke lett...
Ser at det er noe der da - tipper faktisk at den er ca 1 cm!

Grattis med yngel. Går fremdeles å venter her.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap