Tror fiskene mine har lagt egg.. (?) :)

Nå har jeg prøvd å få yngel på sebrafiskene mine..

Leste mye om det på forhånd og gikk fram slik:

- tok ut de 3 "tykkeste" hunnene.. som fram til i går hadde vært for seg selv i ca. 1 uke.

- forer alle fiskene mine med mygglarver hver dag, siden kulefisken må ha det, men leste også at det skulle få dem i lekmodus.

- hadde i går hunnene sammen i et kar på 19 liter, som hadde en lav vannstand, ph på rundt 7, ca. 23 grader, med masse javamose og en dott filtervatt med klinkekuler i bunn

Pga. at lysrøret i det karret sluttet å virke for en ukes tid siden og det måtte bestilles, pluss at solen ikke treffer karret, satte jeg en lampe ved siden av akvariet og slo den på i mårrest.
kunne se at hannen begynnte straks å jage hunnene.

Nå har jeg nettopp kommet hjem og så nå at hunnene var blitt veldig slanke. alle så nesten ut som hanner.

Vil det si at de har lagt eggene?? Og blir eggene befruktet av hannene med en gang de blir lagt?

Har nå tatt ut alle fiskene av det karret, og fyllt på det vannet jeg tok ut i går kveld. på dette karret sitter pumpa øverst i karret, på en måte fast i armaturet hvis dere klarer å se for dere dette.

Burde jeg la være å slå på pumpa igjen? Kan yngelen bli sugd opp i pumpa?

(nå må jeg nevne at denne pumpa ikke er så veldig sterk og mygglarver som jeg har foret kulefisken som før bodde der, aldri ble sugd opp, og de er jo ganske lette.)

Nå blir det neste å finne ut om de faktisk har lagt eggene sine.

Hvordan ser eggene ut? hvor lang tid tar det før de klekkes?
og hva bør jeg fore med?


Tar hjertelig imot alle svar..
Noen av svarene på spørsmålene dine finner du nok inne på fiskebasen. Dette er linken til sebrafisk. Velg om oppdrett, trykk på klikk for å se og gå inn på de forskjellige som har oppdrettet fisken for å se hvordan de har gått frem. Søker du på sebrafisk så kommer det også opp en del tråder om oppdrett på denne. Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap