Er dette egg?

Finner til stadighet slike gule kuler på bunnen av akvariumet,men disse blir ikke noe av.Harde kuler når jeg tar på de.
Er dette ubefruktede egg?
Inaktiv bruker
hva har du av fisk og ting i akvarie da?
Ser nesten ut som det kan vere en snegel av en eller annen art, muligens gul eplesnegel, men kan også vere noe annet.

Har du bedre bilder? Er de helt runde eller?
Det er ikke gul eplesnegl eller annen snegl.
Dette er trill runde kuler,og etterhvert ser det ut til at det er hvitt pulver inni.
Har gibbicebs og ancistruser,ellers vanlig fisk
Er ikke 100% sikker, men ligner veldig på kulene i bunngjødselet til Elos. Altså en type plantegjødsel som strøs i bunnlaget ved oppstart og som løses langsomt opp.
Du har vel tilfeldigvis ikke skutt etter fisken din med softgun???
:P
Fredly
Du har vel tilfeldigvis ikke skutt etter fisken din med [I]softgun[/I]??? :P

Akkurat samme tanken slo meg da jeg så disse kulene. Du har ikke barn som kan putte disse oppi? Softgun kuler er sikkert ikke hellig i akvariet. De lukter som regel olje hvis de kommer rett fra beholderen.
Jeg har også vært borti det samme, med å finne slike kuler. Det var i en 110 liter med 2 144 maller (hunnen her var utrolig aktiv til å legge egg) og noen 134 og 262 maller. Disse er ganske harde, men klemmer man hard nok sprekker den og det er en eller annen guffe inni. Fant slike 4-5 ganger, men brydde meg ikke noe serlig om det, da jeg tenkte dette kune være ubefruktede 144 egg.

Hunnen la egg på nytt før hannen hadde sluppet ut ynglen, så egentlig burde jeg den gang hatt to hanner.
syns det kan ligne på egg fra ancistrus... se her:
Jeg personlig står fortsatt på dette med softgun=)
Hva slags planter har du i akvariet? Har du Echindorus, sverdplanter, av noe slag?

De kulene der har jeg sett noe som ser helt likt ut før, de stammer fra blomsterskudd på Echindorus, så jeg tror det er frø
Eller har du bare rett og slett softgun i hus
Må nok skuffe dere som tenker softgun-teorien.
Har ikke slikt i huset (hvis ikke far har en hobby jeg ikke kjenner til he,he...)

Har en del planter av de artene du nevner,men har aldri sett snurten av blomster...

De ligner litt på ancistrus-eggene ,når jeg ser på linken

Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap