Sebraciklider med yngel, trenger råd og tips

2 av mine sebra ciklider har fått unger, å har "kapret den ene siden av akvariumet.. hva skal jeg gjøre?? flytte yngel, flytte yngel å foreldre, eller flyte di andre fiskene... HJELP.. hilsen ingrid
Hei. Jeg kan ikke noe om ciklider, men tror at foreldrene passer bra på dem. Men hvis du vil ha ungene uten at de blir spist, ville jeg ha flytta yngelen.
Lykke til videre med barna!! =)
foreldrene passer veldig bra på di, men er litt engstlig for di små at di skal bli spist. å di store fiskene blir jaget bort i et hjørne. hehe
Du burde nok la de gå i det akvariet de går i nå om mammaen passer på dem.
oki men skal jeg flytte di andre fiskene mine da? har et 60 liters di kan være i imens da. er vel best å flytte di andre fiskene isteden for mor, far og yngel. eller???
Det er bare å la det være der. Moren passer på de.

Hvis ikke, hadde jeg flytta mor og barn.
Jeg ville ikke romstert for mye i karet hvis jeg var deg. Kanskje det går greit? Er det første eggleggingen er det en viss sjans for at det ikke gjør det :/
Men de legger igjen. Og igjen. Og igjen. Kanskje du kan ta foreldrene over i 60 literen hvis det ikke går bra med kullet du har nå? Jeg er 90% sikker på at de legger egg der og
tipper ciklideparet vil bli ganske territoriell og jage bort det meste av "inntrengere", du vil sikkert få i allefall noen av de til å vokse opp..
Foreldrene tar trolig jobben med å passe på mer enn seriøst. Du kan hjelpe dem ved å sette en lampe ved karet om natta, evt ikke slå av alt lyset i rommet om natta. Forøvrig ville jeg heller begynt å tenke på hva yngelen skal spise. Har du fôret klart?
Når sebraciklider får yngel, så er foreldrene veldig flinke til og passe på ungene mens de er små.
Det som kan skje, er at hvis du har andre ciklider eller type"rovfisk", så garanterer jeg deg at all håp er ute.
Men hvis du har de sammen med roligere fisk, som platy og guppy, så tror jeg nok foreldrene klarer og holde de unna det verste.
foret er klart men jeg ser at foreldrene har samlet masse mat oppe i gropa der yngelene er hehe.Kjempe flinke foreldre jeg har sebraziklider, delfinciklider, rød zebra, men alle holder seg i det ene hjørnet da. hehe. jeg får flytte mor,far å eventuelt yngla hvis di overlever over i 60 litern ettervert. ER det noe mere jeg trenger å gjøre?? tusen takk til alle som har skrivd her. hjulpet meg veldig mye
å hvor lang tid tar det fra di er yngel til di klarer seg selv da?
Inaktiv bruker
Archocentrus
Mine Archocentrus nigro,,,foreldre par åt opp all yngelen sin
dette er visst ikke helt uvanlig med oppdretts sebraer
2 ganger har det skjedd hos meg
spessielt hann sebraen har forsynt seg

de krever godt om plass,så imorgen går mitt lekspar på auksjon...
De klarer seg egentlig selv nå - om de ikke har annen fisk som spiser dem, forutsettningen er at du selfølgelig mater. Hannen blr ofte svært agrgesiv på hua om det går dritt med kullet - som feks. at du fjerner yngel heller foreldrene.

Så la de gå sammen så lenge foreldrene passer på dem. Det er den beste beskyttelsen de kan få. Det er rovfisk du har i karet vet du
Nå er di blitt store:)
sebra ciklide ynglene har vokst opp nå. stripene har kommet å di har blitt flyttet til 60 litern nå trur nesten alle har overlevd, foreldrene har passet utrolig bra på dem
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap