Yei:D Ancistrus-egg

Lånte ancistrusen til kjæresten min siden min ikke var så "ladies man" og fortsatt litt liten. Etter noen par timer var det allerede egg i kokkosnøtt-hula, og synes det kommer fler og fler hele tiden:O

Noen som vet hvor lang tid det tar før de klekkes?
gratuler

4-5 dager tror eg
ååå
Da er det ikke lenge igjen^^
hmmm... imorgen er det en uke siden ancistrus eggene ble lagt, og de har enda ikke klekt:S
Kan tyde på at hannen ikke er kjønsmoden enda da-eler at den faktisk er "steril"-de skulle vært klekket for flere dager siden(det er ihvertfall erfaringen min)-og vi får ancistrus "unger" nesten 1 gang i mnd.
men min er enorm og har stooore buster:s
hva gjør jeg med eggene da? de ser jo friske ut, de er gyllne og har en svart prikk i midten eller noe. er du sikker på at de ikke bare er litt treige da?
Siden de har den sorte prikken i midten så vil jeg tro de er befruktet. Hør med noen av "mallefolka" her inne, de kan nok svare deg på dette.
shit, tok opp hula fra vennet og lyste oppi, og jammen er det en stor flokk med nyklekte ancistruser
Woho.
Var bare vanskelig å se
Hvor lang tid egg tar for å klekkes kan variere med opptil flere dager avhengig av temperaturen i karet. Det er ihvertfall min erfaring med mange fiskeslag.

Hos mine Ancistrus pleide det å ta en uke for eggene å klekke.
mhm! men det gikk jo egentlig ganske fort når jeg tenker over det
Grattis
Jeg har lært at hvis det tar lang/lengre tid en normalt at eggene klekker, så er det bare et sunnhetstegn, hvis de er befrukta da

Pelle
takk
Er litt bekymra for de ekstra oransje eggene, men de kommer seg nok etterhvert.
Tilfeldig bekjentskap
© Peter Michael Sørensen
Reklame for plussmedlemskap