To forskjellige pansermaller har fått yngel!
Heisann.
I 90 literen min har jeg foreløpig bare en albino Corydoras Aenus og en Corydoras Melanistius. I dag så jeg noe utrolig. Det var en liten baby fisk som svømte rundt på bunnen bak kokosnøtten! Det går bare kardinaltetra og neontetra utenom snegler i karet.
Er det mulig at de har fått unger sammen? Har hatt begge fiskene i nesten ett halvt år, så de kan vel ikke ha vært rognstinn fra før?
*Venter spent på svar*
I 90 literen min har jeg foreløpig bare en albino Corydoras Aenus og en Corydoras Melanistius. I dag så jeg noe utrolig. Det var en liten baby fisk som svømte rundt på bunnen bak kokosnøtten! Det går bare kardinaltetra og neontetra utenom snegler i karet.
Er det mulig at de har fått unger sammen? Har hatt begge fiskene i nesten ett halvt år, så de kan vel ikke ha vært rognstinn fra før?
*Venter spent på svar*
Postet 25.11.07 kl 20:12
Endret: 25.11.07 kl 20:18
Postet 25.11.07 kl 20:30
Postet 26.11.07 kl 15:33
Postet 26.11.07 kl 15:36
Postet 26.11.07 kl 15:38
Postet 26.11.07 kl 15:44
RunarHHvorfor det?
Fordi du har skapt hybrider. Det er kryssninger mellom to ulike arter. Lite populært blant seriøse akvarister, er jeg redd.
Det er likevel interessant å høre om det, for det viser bare tydelig hvor viktig det er å sørge for at Corydoras holdes med sin egen art i grupper. Ikke en her og en der, av ulike arter. Det er da risikoen for kryssninger kan oppstå.
Det er altså hybrider, det du har. Sørg for at de aldri kommer ut på markedet. Du bør beholde dem selv, og for all del ikke la disse krysse seg igjen med hverandre senere...
Postet 26.11.07 kl 15:57
Postet 26.11.07 kl 16:13