To forskjellige pansermaller har fått yngel!

Heisann.
I 90 literen min har jeg foreløpig bare en albino Corydoras Aenus og en Corydoras Melanistius. I dag så jeg noe utrolig. Det var en liten baby fisk som svømte rundt på bunnen bak kokosnøtten! Det går bare kardinaltetra og neontetra utenom snegler i karet.
Er det mulig at de har fått unger sammen? Har hatt begge fiskene i nesten ett halvt år, så de kan vel ikke ha vært rognstinn fra før?
*Venter spent på svar*
Har til nå sett tre stk
Her er et (ELENDIG!) bilde...
Sikkert mulig-men svært lite populært blant "seriøse"akvarister.
Så vis det er yngel fra de 2 c-mallene så er best du beholder de selv(ihvertfall ikke selger/gir de bort).
Mange mener også avlivning, men hva du gjør med dem er jo opp til deg-bare ikke spre de rundt tl andre(min mening da).
Fordi kryssninger ikke er særlig populært i akvarium miljøa...
RunarH
Hvorfor det?


Fordi du har skapt hybrider. Det er kryssninger mellom to ulike arter. Lite populært blant seriøse akvarister, er jeg redd.

Det er likevel interessant å høre om det, for det viser bare tydelig hvor viktig det er å sørge for at Corydoras holdes med sin egen art i grupper. Ikke en her og en der, av ulike arter. Det er da risikoen for kryssninger kan oppstå.

Det er altså hybrider, det du har. Sørg for at de aldri kommer ut på markedet. Du bør beholde dem selv, og for all del ikke la disse krysse seg igjen med hverandre senere...

Ok. Litt morro likevel

Er det ikke som med når forskjellige dyre arter får barn at barna blir sterile?
F.eks. løve og tiger som kan få barn sammen i fangenskap som er steril.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap