Hemiancistrus subviridis L200 egg

Gleden var stor da jeg oppdaget en klase egg fra mine Hemiancistrus subviridis

[External Image]
Inaktiv bruker
for en deilif følelse da
Det er en deilig følelse, ja

Jeg pleier ikke å klekke egg kunstig. Puttet dem oppi en vanlig fødekasse med luftestein. Er det noe mer jeg bør gjøre? Pestsnegler kanskje?
Det er jo bare storveis. Flott malle som jeg gjerne skulle hatt, men har litt for små kar for øyeblikket.
gratulere-spennende å se hvordan det går med egga/yngelen.
Utrolig kuul malle ja L200.
Gratulerer Håvard Blir dette en dokumentert oppdrett?

Andreas
Gratulerer, Håvard! Dette er stort!

Håvard Støre Andresen
Er det noe mer jeg bør gjøre? Pestsnegler kanskje?


Personlig ville eg hatt metylenblå (eller svartor-kongler) i vannet for å hindre muggdannelse. Da er det selvfølgelig en fordel med en tett beholder Selv har eg kjøpt slike som kan henges over kanten på akvariet; geniale.

Pestsnegler (eller små eplesnegler) er bra for å spise opp overskuddsfôr, ja, men det har ikke noe for seg før eggene er klekket.
Takk for gratulasjoner

Eggene er i en vanlig fødekasse i hovedkaret som er på 720 liter. Kjemikalier er derfor ikke aktuellt. Dropper sneglene.
Grattis, hold oss oppdaterte på alt! Er det disse som ble kjøpt i 2006 eller 2005?
Dem ble kjøpt i 2005. Ganske nøyaktig 2 år og 8 måneder siden. Det tar sin tid med maller.
Gratulerer ja, dette er morro. Håper du holder oss opdatert med dine fine bilder.

E
Håvard Støre Andresen
Dem ble kjøpt i 2005. Ganske nøyaktig 2 år og 8 måneder siden. Det tar sin tid med maller.


Min favorittgren innefor akvariehobbyen er langdistanseløp med fisk. Ingenting er som å lykkes etter så lang tid. Gratulerer så mye med å være så nær mållinjen.
Tillykke med æggene
- jeg glæder mig til at se, når ungerne klækker ;o)
Lihn
Tillykke med æggene :-)

Takk
Lihn
- jeg glæder mig til at se, når ungerne klækker ;o)

Jeg også... Regner med de klekker på Lørdag. Det blir uansett daglig oppdatering. Skal prøve å ta noen bilder med mer forstørrelse slik at vi kan se embryoene bedre.
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Lihn] Tillykke med æggene :-)

Takk
Lihn
- jeg glæder mig til at se, når ungerne klækker ;o)

Jeg også... Regner med de klekker på Lørdag. Det blir uansett daglig oppdatering. Skal prøve å ta noen bilder med mer forstørrelse slik at vi kan se embryoene bedre.

Det lyder rigtig rigtig godt
- glæder mig ;o)
Blir nesten som å ruge ut dine egne unger, dette her *hehe*

Gratulerer

Ekstra spennende er jo dette når man f.eks. på Planetcatfish kan lese følgende om H. subviridis:

"Breeding :
Not reported in the aquarium.
It is likely but by no means certain that this fish is a cave spawner. "

La dine eggene inne i en hule?
Håvard Hatlebakk drettet disse to ganger for et par år siden, så det er ikke noe førstegangsoppdrett.

Dem legger egg i huler som de fleste plecoer.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap