Egg!! :D

I går så jeg at palettciklidene dreiv å la egg. Nå er det en del egg inni hula. Og når jeg slo av lyset på akvariet, lyste jeg inn i en annen hule, og der var det ancistrus egg! Pappaen pleier å være inni hula nå, og da ligger han og vifter med finnene. Er så glad nå!
Palettciklide eggene er borte.. Er dette vanlig? Det skjedde sist gang de la egg også, da ble det 4-6 bebiser..
Eggene blir lagt, de klekkes og det blir bebiser ut av det, om det er vanlig?
*humrer*
Hva er det du mener?
Etter 1-2 dager ble eggene borte.. Også har jeg ikke sett noe mer...
Litt for kort tid til å klekkes naturlig. Finnes flere grunner, foreldre kan ha spist dem opp hvis de er blitt stresset, de kan ha muglet (sjelden alle mugler etter mine erfaringer med palett da de er flinke til å stå å sirkulere vannet over eggene) og foreldrene har spist dem eller noen andre eggtyver har vært å forsynt seg.
De har sikkert blitt til det som blir kalt for ''Wigglers'' det er en overgang fra egg til wigglers så til frittsvømmede

Ganske vanskelig og se små wigglers.. Palettene flytter nok på dem hele tiden

Grattis!!
Fikk nettopp Sebra ciklide og Ancistrus egg jeg og
MetallicaPelle
De har sikkert blitt til det som blir kalt for ''Wigglers'' det er en overgang fra egg til wigglers så til frittsvømmede ;) Ganske vanskelig og se små wigglers.. Palettene flytter nok på dem hele tiden ;) Grattis!! Fikk nettopp Sebra ciklide og Ancistrus egg jeg og :)


Vet du hvor lang tid det tar før de blir frittsvømmende? Og hvor lang tid det tar til ancistrus eggene klekker?
Hold ann kjetting, det tar mer enn to døgn før disse eggene klekkes. Skal vedde det som jeg sitter på at disse er spist opp.
Øh? mine tok 2 dager akkurat så ble de til wigglers??
Sist gang de la egg, så ble det borte fler og fler egg for hver dag som gikk. Og men etter ei uke eller no, så jeg at det hadde klekt noen yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap