L-144 han spiser eggene sine

God jul til alle her på forumet.

Har ett avlspar gående i en 90L sammen med 5 halvstore yngel og noen kirsebær reker.De har ynglet jevnt og trutt i 1 år.
De 3 siste gangene de har lagt egg har hannen spist opp eggene.Noen som har en forklaring på hvorfor han oppfører seg slik ?
De la egg senest i går eftan,borte i dag.Han romsterte noe veldig i hula i hele går.

På forhånd takk.

ps: mulig jeg la den her posten på feil sted,i så fall må moddene gjerne flytte posten til ett mere passende sted.

M
Ingen som har noe ide om hvorfor han oppfører seg sånn ?

M
Du har ikke gjort noen endringer i karet da?
Kan jo hende han pusser på eggene bare.
Har ikke noe kjennskap til L-144 men hvis de blir borte så spiser han dem helt sikkert.
Hvorfor vet jeg ikke desverre.
Nei.
Karet er som det var,mer eller mindre,når det ble satt opp.
Ynglene som går sammen med foreldrene er rundt 2.5-3cm.Burde ikke være noen "trussel".

Gir han seg ikke får man vel bytte han ut eller selge paret og håpe andre får det til.Synd,hatt de lenge og de har gitt meg mange yngel.

M
Fredly
Kan jo hende han pusser på eggene bare. Har ikke noe kjennskap til L-144 men hvis de blir borte så spiser han dem helt sikkert. Hvorfor vet jeg ikke desverre.


L-144 er mye lik ancistrus sp. i oppførsel.Aldri sett at ancistrusene her har spist eggene sine.
Mulig han er inne i en "krise" for alt jeg vet.Men det kan ikke fortsette sånn.

M
hva med proteinmangel (bare ett forslag, jeg vet lite/ingenting om dette)
Det kan vel være at eggene ikke var befruktet.
fransine blabla
hva med proteinmangel (bare ett forslag, jeg vet lite/ingenting om dette)


Hvis man ikke vet så...
Takk endå.

M
Kesol
Det kan vel være at eggene ikke var befruktet.


Da må man jo spørre seg hvorfor har de lagt x antall egg og fått x antall yngel i en periode på 12-13mnd'r ?
Plutselig så finner han ut at "nei fader...nå få det være nok"
Evt at han er impotent ?
Ikke vet jeg.

M
Kan vel,om det er til noe hjelp,nevne at det byttes vann 2 ganger i uken i karet.
Bytter 30-40% vann hver gang.
Mat/for: rekemix,2 typer malle tabletter,litt tørrfor og agurk annenhver dag sånn ca.
Vannverdiene har ikke forandret seg nevneverdig det året karet har vært oppe.
Mallene er snart 2 år gamle.
De har ynglet jevnt og trutt hele tiden.
Skal få låne en hanne av en kompis i romjulen,slenge "gamlingen" over i ett annet kar her.Se hva som skjer.

M

Jaggu la de ikke egg på nyttårsaften,igjen.
Klasen sitter der ennå så da er det vel håp.
Har en hanne gående i ett annet kar her.Kanskje hannen hørte rykter om at han skulle byttes ut

M
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap