Akvarie til oppvekst

Vurderer og kjøpe en 54 l for og få opp fiske baby,s , la de vokse opp i det karet for så og flytte de over. bør vel ha kar på den str vil jeg tro.???
Det er selvsagt forskjell fra art til art hvor godt de vokser i ulike kar-størrelser.

Personlig ville jeg i alle fall ikke satset på noe mindre. Jo større, jo bedre.

Hadde jeg hatt plass & daler(mangler en siste, mangler en vel også ofte første :p), ville det kun gått i store kar på 500+L til oppdrett og oppfôring.
Det blir vel litt storflott å fòre opp et kull guppy eller 15-20 Corydoras-yngel i en 500 liter

Men som Frank er inne på, størrelsen på oppdrettskaret avhenger helt og holdent av hva slags fiskearter det er man ønsker oppdrett på. Med tallrike og store kull som f.eks. hos scalare, er det absolutt best med "jo større, jo bedre".

Jeg ville gått for et kar i femti-åtti liters størrelsen ved oppdrett av en del vanlige, små arter av akvariefisk.
Dette er mest for og prøve og få frem noen . samt at vårt barn får se prosesene etc. vi kommer ikke til og drive med avl på fisk. men en gang i mellom vil vi få fisk i det akvariet. mest for glede for vårt barn. ellers vil dette gå sin gang i hoved akvariet. med andre ord naturens gang.

føding vil skje hele tiden med disse fiskene. vi har ingen tid eller mulighet til og fore opp masse yngel . men noen få vil vi prøve . derfor et akvarie .
vi håper han kan fatte litt mere inteesse rundt dette med akvariefisker med dette.
Til noen få levendefødere (ikke mer enn 20-30 yngel) er ett kar på nevnte literantall (altså 54, ikke 500 :p) ypperlig.
Karet er også såpass lite, at det kan pakkes bort på en enkel måte om en enten går lei av småtasser (les yngel, ikke ungene), eller om behovet skulle falle bort.
Eller sø gjør en som så mange før en; blir hekta på ett eller annet, og karet får plutselig ett annet bruksområde enn hva som var planen
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap