Hvem sine egg..?

Vet ikke om jeg er i rett forum, men håper det er noen her som kanskje kan hjelpe...

Da jeg kom hjem i dag etter et innkjøp av 50 kardinaltetraer fant jeg klynger med egg. Oi, var min første tanke - akvarie er helt nytt for meg...
Klasene henger på hver sin vegg, ikke i nærheten av planter, men den ene klasen er bak en hule. De ligger ganske nær bunn.
I akvarie har jeg to L103 og 3 Kuhlii-åler.
Kan det være snegle egg? Jeg har hatt lite snegler, men har sett flere de siste dagene og tatt knekken på de med en gang. Syns også eggene ser store ut til å kunne være snegle egg... De er etter hva jeg ser ganske hvite.


Hvis de er hvite er de sansynlighvis ubefruktede. Men det kommer nok mere når det først har startet! Kardinalene er det nok ikke. De skal være nesten umulige å drette. Kuhli åler er også veldig vanskelig å drette. Så midt svar blir nok L-103
Ok, tusen takk

Blir spennende å se hva som skjer fremover!
Freddy Dos Santos
Så midt svar blir nok L-103:)

Leker ikke de på samme måte som Ancistrus? Altså i huler?
Dersom eggene er innkapslet i gele er det sannsynligvis snegl, dersom de ikke har noe belegg, er det mest sannsynlig fisk.

Du kunne jo tatt noen over i et annet kar/beholder, så er det lettere å finne ut hva det er(om de klekker da).

Du kan også forsøke å søke på sneglene og de forskjellige fiskene, og se om du kan finne bilder av eggene deres(?)
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap