Corydorasene har sluttet å legge egg

lurer da på om 2 gibbiceps i en 240liter kan forstyrre dem såpass mye at det har noen innvirkning?
Inaktiv bruker
det er ikke det at gibbiene slurper i seg egga da?
kan nok være dem ja, mine ancistrus gafla i seg sommerfugl egg i romjula hehe
nubbe
lurer da på om 2 gibbiceps i en 240liter kan forstyrre dem såpass mye at det har noen innvirkning?

Javisst kan de det. Det er vanlig.
Ser det samme om og om igjen her;
jeg har f.eks. en gruppe Corydoras i et arts-kar som leker og legger egg jevnt og trutt... så putter jeg inn to ciklider, og dermed er det bråstopp i egglegginga. Eller om jeg putter inn en Corydoras-art til, så stopper den første arten gjerne å legge egg.

Jeg satte også inn guppyer til mine Corydoras adolfoi, som tidligere aldri har gått sammen med andre fisk eller andre arter, for ca 2 mnd siden. Da ble det mye sjeldnere egglegginger. Det kan telles på en hånd de gangene de har lagt egg siden guppyene kom, mens de før lekte minst en gang i uka.

Så når man da legger til at proffene alltid tar ut Corydoras fra selskapskar eller fler-arts akvarier og setter Coryene alene i artskar når de ønsker lek og egglegging på dem, så er jo saken grei

Det skjer selvsagt ikke alltid at Corydoras stopper lek og egglegging når de får selskap, men ofte gjør de det.
Det er kanskje bedre å si det sånn;
Sjansen for å lykkes med å få dem i lek er større om de går i artskar.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap