Hvite egg??

Hei...når jeg kom hjem fra jobb i dag, så jeg plutselig det var noen hvite egg under mitt yngel kar. kanskje 20 egg ca.
Hvem kan ha lagt disse? Corydoras?Boliviansk sommerfuglcicklide?
Evt ancitrius? men de legger vel i huler osv.
Egg under yngelkaret? Snakker du da om en sånn fødekasse-ting, eller et nett, som flyter oppi det store akvariet? Ikke et eget lite akvarium som yngelkar antar jeg?

Det høres forøvrig ut til å være et typisk sted å plassere eggene for Corydoras. De klistrer dem gjerne litt høyt opp, ofte på glasset... eller andre ting de finner, som et fødenett eller fødekasse.
Snakker da om en fødekasse ja..
nytt for meg siden disse coryene er nettopp kommet i hus
Så da er mitt spm...hva gjør jeg med disse små eggene?
Ok var visst ikke bare disse eggene, det var lagt masse egg på akvariet glasset også. så det var ikke rent få egg.
Men hva gjør jeg med de? Noen som kan være så snill og svare meg på det?
Skal de bare være der de er?
hmm ingen som vet? har prøvd og søke meg til det her på forumet men er usikker på hva jeg skal gjøre med disse eggene her.
Tja? Hvis du ikek har en egnet klekketank e.l., så forsøker du å la dem være der de er. Noen Coryer spiser egne egg, andre ikke. Og hvilke andre fisker du har i akvariet som evt. kan spise eggene eller ynglene vet vel du bedre enn oss.

Hvis det i det hele tatt er cory-egg det er snakk om da. Du kalte eggene hvite - var de helt "papirvite", eller mer gylnde. Corydoras-egg er litt gyldne.
De eggene var litt gylne, så det er nok cory egg.
Har guppy,platy også i karet.
Spiser de andre fiskene opp eggene da?
De vil iallefall forsøke å spise yngelen når de klekker.
Men det er skrevet mange spaltemeter her på forumet om Corydoras-oppdrett, så det er bare å lese Her er en tråd, for eksempel, men det finnes mange.

Har du noe annet, egnet akvarie til å ha yngelen i? Hvis ikke, er det kanskje best å bare la eggene være der de er. I blant hender det at noen yngel lever opp, til tross for andre beboere i karet. De er flinke til å gjemme seg. Men dette krever jo at man har nok av planter og røtter i karet, så det finnes nok skjulesteder for bittesmå yngel å klemme seg inn. Men det er sjelden særlig mange yngel lever opp i selskapskar, det er for mange sultne munner til det. En eller to vil kanskje greie seg (ikke mange, med andre ord).

Eventuelt kan du prøve deg på Corydoras-oppdrett med denne metoden, alt som trengs er en plast-tank (kjøpes billig) og en luftpumpe med brusestein. Men det krever en del jobb mht vannbytter og rengjøring, ettersom det ikke er noe filtrering av vannet med den metoden i artikkelen. Men jeg har fødd opp masse yngel på den måten jeg Det er bare snakk om hvor mye arbeid man er villig til å yte.

Har ett eget lite yngel akvarie, hvordan tar jeg ut eggene? og hvor skal jeg plassere eggene?
Det var faktisk utrolig masse egg, så det hadde vært morsomt og fått frem noen av disse krabatene.Vil ikke eggene bli ødelagt når jeg tar de ut av akvariet? hva er den beste metoden for og få de "hele" ut?
Og ca hvor lang tid tar det før de klekkes?
Hvis du gidder å søke litt, så finnes masse av svarene her allerede
Se på linkene jeg ga deg, og søk litt selv også. Søk på f.eks. "corydoras-egg", og det vrimler av likedanne tråder med svar her.

Ricky75
hva er den beste metoden for og få de "hele" ut?

Bruk fingrene. Rull dem av, og plukk dem ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap