Guppy
Hei
Har en del Guppy som er gravide. Den en fødet faktisk her en dag mens jeg så på men desverre ble alle spist opp. Er litt usikker på om jeg bør putte de oppi et fødekar eller ikke, men hvor lenge kan fisken være i et sånt fødekar før jeg må ta den ut igjen ?
Håper noen kan svare meg da jeg er helt fersk i dette "gamet"
Har en del Guppy som er gravide. Den en fødet faktisk her en dag mens jeg så på men desverre ble alle spist opp. Er litt usikker på om jeg bør putte de oppi et fødekar eller ikke, men hvor lenge kan fisken være i et sånt fødekar før jeg må ta den ut igjen ?
Håper noen kan svare meg da jeg er helt fersk i dette "gamet"
Postet 23.01.08 kl 13:25
Ett raskt søk på "fødekar + guppy"
Det er også en artikkel under "artikler" øverst på siden her om guppyer, der står det også masse flott info.
Postet 23.01.08 kl 13:32
Postet 23.01.08 kl 13:33
Postet 23.01.08 kl 13:39
Tror vel de fleste ikke synes så særlig om fødekar, nettopp pga ting du snakker om.
Hvor lenge skal man la en hunne gå alene i et trangt kar? Også blir man i tvil og flytter henne tilbake- men ombestemmer seg og flytter henne til fødekaret igjen.. men nei, tiden går- kanskje hun bør være i hovedkaret?
Og oi- det fikk hun masse yngel mens jeg var på jobb og spiste alle i fødekaret!!
Je er nok ikke alene om å like den mer "naturlige" framgangsmåten. Sørge for å legge ting til rette i hovedkaret, dvs masse gemmesteder til yngel. Hornblad feks, en plante som er tett (lett for yngel å gjemme seg), og som kan flyte (yngel trekker mot vannflata).
Og hvilke andre fisker/ hvor mange rovfisker som er i hovedkaret spiller også en rolle.
Ja, endel yngel vil bli spist.. men guppyer formerer seg temmelig greit, så da unngår du 567 guppyer til overs på rekordtid
Postet 23.01.08 kl 14:51
Postet 23.01.08 kl 14:52
Inaktiv bruker
Anbefaler deg å skaffe en haug med buskplanter som vokser til overflaten, da vil nok av dem overleve. Funker fint hos meg ikke noe dill med føde akvarie og så får du litt seleksjon.
Postet 23.01.08 kl 14:52
Postet 23.01.08 kl 14:53
Postet 23.01.08 kl 14:54
Postet 23.01.08 kl 20:23
Postet 23.01.08 kl 20:25