Ancistrus yngel. hvordan holde liv i dem?

Mens jeg har pusset opp hus for harde livet så har 540 litern stått med kun Ancistrus. Jeg har nå det tredje kullet med yngel på de, men ingen har så langt overlevd mer enn ca 3-4 uker. Nå skal akvariet i full drift igjen og jeg ønsker å berge småtassene. Hva trenger de for å komme over kneika?
Pleier ikke være noe problem å få dem til å overleve. Det beste er et kar med mye alger. Men de tar også ortabletter.
når jeg får yngel lar jeg dem være sammen med faren i 2 ukers tid så fløtter jeg dem over til et mindre akvarium 60L der er det lettere for dem å finne mat. forer dem med agurk og tabletter.
Selv sliter jeg med det motsatte; for mange i hvert kull overlever... Luxusproblem, er vel ikke helt å ta for hardt i

Rikelige mengder rent vann, god (men ikke god nok ennå) filtrering, og mat til alle døgnets tider, er hvordan ståa er hos meg.

Siden karet kun huser ansictrus, er det jo ikke det at de beites ned, og da må det enten være mangel på næring, sykdom eller vannverdier de ikke takler som er grunnen til at dine ikke overlever.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap