Ryggsvømmer med feit mage?

Inaktiv bruker
hei!

Vi har en ryggsvømmer 3-4 cm, den har plutselig blitt noe feit i buken, det er en real kul. Men vi har bare en.
Legger de egg?
Ser ingen registrerte oppdrett av det her. Så det er derfor jeg spør.

Har ikke lagt inn bilde av den enda, men den er svart med noen få skinnende prikker på seg. Nesten som kråkesølv. Har forresten ikke sett bilder av noen fisker som ligner på den her inne heller.



Argh! Stakkars menneske! Jeg mistenker sterkt at du har endt opp med dette monsteret her.

Jeg har hatt en av dem, og det er den eneste fisken jeg har hatt, som jeg virkelig har hatet! De er søte som små, men de vokser fort og det gjør appetitten også. Dessverre handler appetitten om å ete andre fisk. Legg merke til teksten på Planet Catfish: Må ikke holdes sammen med fisk mindre enn 3/4 av lengden. Dessverre har jeg erfart at det stemmer. På en natt greide den å gafle i seg fisk til 450,-. Det var riktignok bare 3 dyre fisk, men fiskene var hyperraske og ganske store, og jeg trodde ikke den skulle være i stand til å spise dem. Så ettersom din har stor mage, ville jeg sjekket om du manglet noen.
Denne fisken har forresten også et utrolig utrivelig temperament også, og kan banke annen fisk, bare pga. at den er i dårlig humør (jada, har vært vitne til det også), og det er den vel stort sett hele tiden.
Stygg blir den også. Jeg er ingen pingle, men denne fisken ga meg frysninger.
Takk og pris har jeg fått solgt den, selv om jeg opplyste om at den ikke var til å stole på.
Sånn ser den ut når den blir større (eller, den så faktisk styggere ut i virkeligheten, enn på bildet:
[External Image]
Inaktiv bruker
Jadda det er nok herligheten over her som har havnet i karet. Etter jeg leste det måtte jeg telle de fem minste fiskene, men de er alle inntakt enn så lenge.

Men over de siste to dager så har slørhalene blitt mindre slørete og ser ikke "pene" ut lenger. Regner med at det kan være sølvprikken sjøl som har gjort noe her. Åker nok ut. Vi vil jo gjerne ha slør i behold her.

Gærningen jager til og med sølvhaiene som er fire ganger så stor..

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap