Hvordan trigge corydoras aeneus til lek?

Er det noensom vet?

Takker for alle svar

Det står i allefall masse info om andre brukers oppdrett til profilen til aeneus, tror du vil få masse kunnskap av å lese der
Fôr godt en periode, til hunnene er gode og eggtunge. Triggere for å sette dem i gang kan være å senke PH og gi dem en dose kaldt vann (så temperaturen synker litt). Dette gjør man for å få fiskene til å tro det er regntid. Flytting av fiskene over i annet kar kan også virke som en trigger.
De leker også lettere hvis de ikke lever sammen med andre coryarter. Selv hadde jeg dem i kar med en annen coryart, og da knep de igjen som om det gjaldt livet. Da jeg flyttet de andre coryene, tok det kun to dager før det var egg - i massevis
Jon M
Er det noensom vet? Takker for alle svar
Jeg gir mine coryer masse god mat dagen før et vannbytte, mygglarver osv. Ved vannbytte bruker jeg kaldere vann enn det som er i karet og vips så er de igang alle sammen unntatt de som er for små. De legger egg hele dagen hundrevis er jeg sikker på til de andres glede. Jeg plukker egg og dretter opp noen til eget bruk eller hvis andre vil ha.
Ok.
Tusen takk for alle svar.
Jeg har baare 2 stk nå men jeg får 5-7 stk til på onsdag
Tilfeldig bekjentskap
© Maria Davis
Reklame for plussmedlemskap