Lek hos siamesisk algeeter?

Jeg har en gruppe Siamesere som går i Malavikaret (6 stk). 2 av disse virvler stadig rundt i noe som ser ut som når Malawien leker. Det ser ut som de driver og "biter" hverandre i siden. Er dette lek? Er det noe sjans for at disse vil yngle i Malawikaret og om så hvordan? (egg, levende unger?) Noen som vet.
Hmm.. Ikke for å skuffe deg, men det er lite sansylighet at det blir noe avkom av dette... Slik jeg har forstått det, så er det svært få i verden som har klart å drette dem, og de som påstår å ha klart det, har ikke kunnet dokumentere dette med bilder (etter mitt kjennskap, iallefall)...
De liker jo reint vann og mye strøm, så man skal aldi si aldri... Men i malawivann? XD
Levendefødere er de definitivt ikke... Men om de er eggspredere eller om de legger egg på blader etc... hadde jo vært interessant å vite... Er de eggspredere, så er det jo en teknisk mulighet for å klare det...
Inaktiv bruker
Jeg trodde også det var umulig å drette SAE, men det er faktisk en som har registrert oppdrett Her.
Torhild
Jeg trodde også det var umulig å drette SAE, men det er faktisk en som har registrert oppdrett[URLBLOCK1].


Umulig er vel å ta litt hardt i.
Problemet til han som har registrert oppdrett er at han ikke har noen dokumentasjon. Sier ikke at jeg ikke trur på det, men det kan ikke regnes som offesielt uten dokumentasjon.
Mine lekte hele nesten tiden, men avkom ble det aldri noe av.
Det skal ligge en tråd her på AF fra en som hadde lek og fikk avkom på SAE. Jeg husker tråden, ettersom det da var snakk om at dette ikke hadde skjedd før. Det er mulig at det er samme person som har registrert oppdrett på dem, men jeg husker ikke. Det må være mulig å søke opp den tråden her (og for en gangs skyld gidder jeg ikke å gjøre det ).
Jeg har lest den. Det er visst ikke noe som er dokumentert ved bilder. Kommer det noe i karet skal jeg sørge for at bilder blir lagt frem. Men, etter svarene jeg har fått er det vel ikke så store håp om det.
vis man får avkom på en fisk som ikke er drettet før eller er super vanskelig så må man ha dokumentasjon på ar dette virkelig har skjedd.
har man ikke det så er registrering av lekken unødvendig spørr u meg.
Og god dokumentasjon er bilder av hele oppveksten.
Oppdrett av siamesisk algeeter
Jeg er helt fersk akvarist , kjøpte kar i november -10
Jeg kjøpte 4 flying fox ifølge butikken , men av alt jeg har lest her om FF og SAE , så tror jeg at det er SAE jeg har

3. januar merker jeg at jeg savner en av dem - , sporløst forsvunnet.
1.februar etter vannbytte ,har jeg plutselig 4 stykker igjen ! Etter å ha sittet en stund og studert livet i karet , ser jeg 2 ganske små SAE ca 1,5cm ! så den bortkomne må ha gjømt seg en plass og ynglet , og da legger de ikke egg på blader , den må ha vært under pumpa eller under rota.
Jeg sitter ganske mye fora karet og ser på livet der , og jeg har ikke skjønt at noe har vært i gjære , men så er jeg jo ganske "fersk i faget"også
Så bare 2 har overlevd - jeg håper de klarer seg
Brysselalle, ut på jakt med kamera. Det här verkar spännande!
Plussmedlem
Er du sikker på at det ikke er mollyyngel?
Ja , jeg er sikker på at det ikke er Molly-yngel .
Hmm
Mine Saer driver å sirkler rundt hverandre også og napper på hverandre i finne området, da får jeg vel følge med om det dukker opp noe etterhvert:P noe jeg har svært lite tro på, men man skal aldri si aldri

Ikke yngel
Flaut å fortelle at jeg tok feil.
det var ikke yngel
Det lrer jeg og på, hva var det?
Jeg hadde 7 SAE eller FF, kjøpt i to omganger (4 og 3). Det var vel to av de tre siste som hadde vokst veldig lite
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap