Palettene har tatt yngelen ut av hulen - hva nå?

Dette er virkelig spennende! Nå har vi ventet i en uke, og i dag tok palettene yngelen sin med ut av hulen

De holder dem i hjørnet bak hulen og en lavastein. Hva spiser disse små da?

Jeg har hørt om baby fòr, hvordan virker dette i forhold til granulat eller knust flakfòr?

Jeg prøvde å knuse flakfòr, men det ville liksom ikke synke ned og ble spist av de andre fiskene.

vanligvis gir jeg granulat. Dette ramler jo fortere ned enn flakfòr. Klarer yngelen å spise granulat?

Noen som kan gi meg noen gode råd her? dette er første gang jeg har fått yngel
Vi har fått 2 kull med yngel fra våre paletter, og vi har ikke gjort noe spesielt. Virker som om yngelen klarer seg fint på alger og matrester. Vi forer med TetraCichlid mini granules, og d går ikke lang tid før de forsyner seg
Vet du, jeg er altså så utrolig fasinert over dette at jeg kan ikke få det sagt.

Det samspillet mellom foreldrene er jo bare helt utrolig, nesten mer utrolig å se på er hvordan yngelen legger seg ned og ligger helt urørlig når foreldrene må jage bort annen fisk.

*UTROLIG* )
Hei!

Så flott at de har overlevd så langt!

Og ja - det er utrolig fasinerende å se på. Fisk med yngelpleie er i det hele tatt utrolig fasinerende å følge med på. Jeg personlig har store problemer med å få gjort noe fornuftig når jeg istedet kan se på fiskene!

Når det gjelder mat... er karet godt innkjørt vil de alltids finne noe småtteri. De som er mer avansert enn meg klekker vel artemia... jeg fórer ikke spesielt, men skulle jeg får lyst blander jeg slik tørrfor for yngel i litt vann og bruker en liten sprøyte for å sprøyte det ned hvor yngelen er. I begynnelsen skaper dette litt styr, for foreldrene vil jo beskytte yngelen... men det tar ikke lange tiden før de innser at det er MAT som kommer Jeg prøver å ikke sprøyte det rett i hodet deres, da hehe.

Men som sagt - i et innkjørt kar (spesielt med mose) vil småttingene alltids finne mat nok ved hjelp av foreldrene
Ja det blir spennende å se om foreldrene klarer å berge de, noen ihvertfall.

Jeg ser at foreldrene tar de med litt rundt i forskjellige områder, sikkert slik at ungene skal få spise.

Ja jeg er fastlåst foran akvariet nå altså, helt utrolig å se på )

Hvis du tar litt flakfòr mellom fingrene og gnir fingrene sammen under vann, like over yngelen, vil det synke.
Jeg har noenganger brukt dråpefòr, det synker fort og sprer seg greit.

Men yngel finner ting å spise som ikke vi ser.
MC Darup
Hvis du tar litt flakfòr mellom fingrene og gnir fingrene sammen under vann, like over yngelen, vil det synke. Jeg har noenganger brukt dråpefòr, det synker fort og sprer seg greit. Men yngel finner ting å spise som ikke vi ser.

Det var lurt, det kan jeg prøve
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap