Mine blå acara gikk i lek i går :-)

Nå er jeg en meget stolt "mor" )

Jeg har et prakt eksemplar av Blå Acara (blå ciklide) par. Jadda jadda, myrsnipa vet dere :P

Jeg kjøpte disse nydelige fiskene for vel en mnd. siden, de var allerede et par og har hatt yngel tidligere hos forrige eier.

Jeg skjønte at noe var i gjære, på måten de oppførte seg på. Jeg har ventet spent i noen dager. I går så jeg at eggleggingsrøret hennes var kommet godt ut, godt synlig. Og så: plutselig satte de i gang, la masse egg på en flat rot.

Jeg var i total ekstase, og tenk, jeg klarte å filme det! FANTASTISK!

De er så skjønne der de bytter på å passe eggene. Og utrolig rolig, de banker ikke de andre fiskene. Jager selvfølgelig hvis de kommer faretruende nær, men ellers rolig i akvariet.

Å, hvor jeg gleder meg til de klekker, og spesielt til yngelen blir frittsvømmende ) Håper at det ikke blir krig i akvariet da. Men det virker som de har god kontroll på de andre fiskene og er mye større enn de andre fiskene. Så håpe - håpe ))

Jeg tok et bilde også i forvirringen før jeg klarte å slå på filme funksjonen på Kameraet
Inaktiv bruker
Agrisiv
di er utrolig agrisive når di har yngel
David Gabrielsen
di er utrolig agrisive når di har yngel

Ja, alle ciklider er det når de har yngel. Men utrolig agressive vil jeg ikke kalle det, men så klart at de holder andre fisk unna.

I motsetning til mange andre lignende ciklider så går ikke disse amok og dreper alt annet som er i karet.
Inaktiv bruker
Ikke si det
jeg har en venn som har et par samen med andre fisk og der blei det faktisk drept noen av fiskene drept av hanen
Hei
hvordan går det med yngelen? jonas
du er heldig som fikk med deg leken syntes jeg. skal man ha unger må man ha ciklider mener jeg. De er utrolig vakre.
morsomt å se når de passer yngel å.
ciklide87
hvordan går det med yngelen? jonas

hei, det går bra med yngelen. Alle fikk ikke leve, men sånn er da naturen. Jeg har flyttet ynglen til et yngelkar nå for å avle de opp.

Mats Henrik Oldebråten Hansen
du er heldig som fikk med deg leken syntes jeg. skal man ha unger må man ha ciklider mener jeg. De er utrolig vakre. morsomt å se når de passer yngel å.

Ja jeg var utrolig heldig som fikk leken med meg, skikkelig flaks.
Enig med deg, jeg elsker ciklider
Og den yngelpleien som ciklidene gjør er jo bare helt fantastisk å se på
Inaktiv bruker
Jeg er enig
jeg har ciklider hjemme så jeg ser det så mye at det blir gøyere for ver gang
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap