Guppy-yngel har blitt bitt av foreldre

Hei

Da jeg skrev norskstil rett forran akvariet mitt, så jeg noe veldig trist. En Endlers-guppydame begynte å bite og glefse på en ung guppybaby ( jeg er usikker på om den er endlers eller vanlig, da jeg fikk den med i posen i dyrebutikken). Jeg så ikke hva som skjedde først, da jeg fortapt i den kjære stilen min.

Yngelen var litt i bevegelse, og jeg tok den opp av karet og i en kopp (ja, jeg veit det er veldig lite!). Jeg har et yngelkar jeg kan putte henne oppi, men jeg er redd for at strømmen til filteret vil ta henne med inn i innsuget.

Hun virket nokså slapp og gåen da hun kom oppi koppen, men nå har hun begynt å svømme litt og bevege på seg.

Betyr dette slutten, eller har hun en sjans? Hvis hun har sjans til å overleve, skal jeg putte henne oppi yngelkaret?

Mvh Iselin

Jeg bare synes jeg skulle si i fra om hva som har skjedd, slik at folk tilfelle ville svare.

Jeg lot yngelen være aleine i koppen et par timer for å se om den kom seg, og det gjorde den! Nå svømmer den trygt sammen med tre platy-yngel i yngelkaret, og har lært de som var der fra før av hva flakfôr er!

Nå er jeg veldig fornøyd!^^


Hilsen Iselin
Å, så bra! Liker historier med hyggelig slutt
Så bra at det gikk bra

Må bare, bare må si at det er en kjent sak at guppyer eter unga sine til frokost, middag og kvelds.. Men fortvil ei, disse masse produserer unger hvis du har gutter og jenter, så en vakker dag er du så lei av yngel fiske at du helst ser at foreldra eter de opp:P
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap