Spørsmål ang. klekking av artemia egg.

Kjøpte i dag egg til mitt hjemmelaga artemia klekkeri, og har noen spørsmål rundt dette.

Ser blant annet at egga samler seg i overflaten ved kantene av beholderen og er ikke nedi vannet. Dette kan vel ikke stemme at det skal være sånn?

bruker en eheim 100 luftpumpe og har justert den på min, samt bruker en eheim "brusestein". Mulig dette blir for kraftig?

Innspill taes i mot med stor takk
klekkte egg flyter til toppen.
Når eg hadde, var det sånn at eggene var i bevegelse hele tiden

edite: Ser blant annet at egga samler seg i overflaten ved kantene av beholderen og er ikke nedi vannet. Dette kan vel ikke stemme at det skal være sånn?
(bare bare dytt alt oppi :-P
Eggene skal seff være rundt i hele klekkeriet. men må bare regne med at det samler seg endel på toppen og på kantene øverst.
driver selv med 2 klekkerier nå, og fordi om det samler seg endel egg på kantene så klekker det mere en nok vist du har en full teskje i klekkeriet.
Mine klekkes på ca 24 timer. jo varmere vannet er i klekkeriet jo fortere klekkes de.
Steffen_93
klekkte egg flyter til toppen. Når eg hadde, var det sånn at eggene var i bevegelse hele tiden :-) edite: Ser blant annet at egga samler seg i overflaten ved kantene av beholderen og er ikke nedi vannet. Dette kan vel ikke stemme at det skal være sånn;)? (bare bare dytt alt oppi :-P


Selvfølgelig er de oppi, men kan ikke dytte egge ned hele tiden heller....de flyter som noen dupper hehe.
Ken Myrseth
Eggene skal seff være rundt i hele klekkeriet. men må bare regne med at det samler seg endel på toppen og på kantene øverst. driver selv med 2 klekkerier nå, og fordi om det samler seg endel egg på kantene så klekker det mere en nok vist du har en full teskje i klekkeriet. Mine klekkes på ca 24 timer. jo varmere vannet er i klekkeriet jo fortere klekkes de.


Står på badet, så regner med at det med temp går greit
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap