Black molly og gul molly-formering

Har nå to Black Molly-en gutt og ei jente. Men så har jeg også ei Gul Molly jente. Lurer nå på om det er slik at denne Black Molly gutten vil kunne formere seg med den gule Mollyen?
Den gule Mollyen har hele tiden vært større en de svarte, og ser egentlig ut som en mellomting av Molly og Sverddrager. Dessuten virker ho humørsyk og revir-hevdende?!
Mvh undrende Kate.
Svart og gul er bare fargevariasjoner innenfor samme type fisk, så ja, de kan parre seg med hverandre. Om det er spesielt gemytt på de gule vet jeg ikke, men det er jo til tider slik at enkelte fisk har større/tydeligere personlighet enn andre. Du har vel fått deg en lite sjef i karet
Sjefen er gul
Takk for svar. Ja, det er helt sikkert at den gule Mollyen dominerer i hele karet, og Black Molly-mannen er tydeligvis ikke sett på som bra nok ennå, for hun er ekstra irritert på denne. Noen dager etter at han kom hjem til oss oppdaget vi faktisk at det var noe unormalt med den ene brystfinnen hans, og vi trakk slutninga at dette måtte en skadende kamp til for å jekke han ned noen hakk. Nå er finnen leget og han tar raskt tegn om hun er i det hjørnet at ho ikke vil ha noen form for nær-kontakt!

Men, føde-/yngel-kasse har vi klar i tilfelle! Har lest litt om fødsel, yngelpleie og foring, men det er så mye å holde rede på at jeg tenker å ta spiss-kunnskapen etterhvert som vi tilfeldigvis behøver den.

Dette betyr ikke at jeg ikke sitter her på forumet og ved pc'n og leser om temaer, tvert i mot, jeg finner noe nytt og spennende hele tiden, men det fester seg ikke helt før vi får praktisert!

Mvh. håpefull Kate
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap