Oppdrett tetra-finnes det linker ?

Ønsker å drette kobbertetra,men hvordan skal jeg best innrede et lekskar og hvor stort bør det være?
Finnes det noen linker til dette,eller noen som har tips?
Takker for svar
De drettes på samme måte som tetra flest, og iflg det jeg har funnet ved Google søk er de ikke vanskelige heller.
Dersom du søker med Google på det engelske populærnavnet på dem, men legger til "breeding" foran, så vil du få masse treff! Et av dem her.

Det er i grunnen samme "basis-oppskrift" for en hel haug av små stimfisk, som danio, barber og tetraer. Elisabeth har en lang tråd her på NA om temaet, det står mye interessant og lærerikt videre i tråden om du leser hele Anbefales Selv om den starter opp og har tittelen om Danio-oppdrett, så kommer det masse info om tetra videre, samt at samme oppskrift som hun bruker på danioene kan brukes for tetraene du spør etter.

Du kan også søke på mere "populære" arter av tetra, og følge samme oppskrift som er brukt på dem. For eksempel har jeg lest en del gode artikler om oppdrett av Keisertetra. Ved å søke på engelsk og skrive "breeding emperor tetra" fikk jeg opp mange treff, som f.eks. denne og [URL=_http://www.tropicalnewfoundland.com/emperor_tetra.htm]denne[/URL]. Det er bare å bruke samme metoder på kobbertetraen.

Les mange slike små artikler om samme tema, så får du et bredere syn på det og kan trekke ut det essensielle og sette sammen din egen metode Det gjorde jeg når jeg skulle starte med Corydoras-oppdrett.
Supert
Tusen takk for at du tok deg tid,har endel tetra arter jeg gjerne skulle drettet.
Men tenkte jeg skulle starte med kobbertetraene,for en må jo begynne et sted
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap