Apistogramma hongsloi egg

No har hongsloi paret mitt endelig lagt egg
Jeg har prøvd å lete litt etter informasjon om hva man skal tilrettelegge for at yngelen skal klare seg. Har derfor noen spørsmål :
Hvor stort er ett normalt kull på disse ?
Jeg har 10 c.sterbai og 2 ancistrus sp. i samme karr , ett 110 l.Skal jeg ta disse ut ?
Hunnen har gravd seg under roten og passer godt på så regner ikke med noen eggtyver. (Har forresten ikke sett eggene selv)
Kan man fore yngelen med avskallet artemia ?
Skal prøve å få lagt ut noen bilder senere
Coryer kan være litt vriene, pass på å ikke skremme eggpasserne på noen måte. Da sniker fort en cory seg forbi da de kanskje ikke er så oppmerksomme på utsiden.
Merket at visst jeg forstyrret de at coryene kom seg litt nærmere ja .
Har ett akvarom, så de får mye fred utenom to store kulerunde øyne som prøver å komme igjennom glasset avogtil
I går var det slutt på tålmodigheten.
Jeg overførte sterbaiene til ett annet kar og lot ancistrusene være der de var.
Leste noe ett eller annet sted om at det kanskje var best at hannen fikk forsvare det ytre reviret .
Etter å ha lest litt rundt om at det er ofte eggene mygler, kunne jeg ikke dy meg og måtte løfte på roten for å se om det var yngel.
Og der dypt nede i en sandgrop var det noe smått som beveget seg , jippi.
Boligen som hunnen har gravd ut minner meg litt om huset til Bilbo i ringenes herre , hehe
I dag tok hunnen med seg yngelen ut , de er for tiden plassert rett utenfor inngangen til hulen bak en rot , så det er ikke så lett å telle de. Men jeg anslår en ca 30 stk.
Så no blir det spennende å se på den videre yngelpleien til disse .
prøver å fore de med avskallet artemia.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap