Blå acara og yngel

Mine flotte og produktive blå acara har for tredje gang på kort tid lagt egg, og nå har det enedelig blitt frittsvømmende yngel av dem. (Før har eggene bare så vidt klekt før de ble borte).
Hvordan bør jeg gå fram nå? Skal jeg la foreldrene passe på? Eller bør jeg ha de oppi en egen beholder (har en tom fiskebolle stående), der de kan få selskap av en bråte guppyyngel?
Ser at en eller annen klarer å komme seg unna foreldrenes vaktsomme blikk, og da tar det vel ca.2 sek. før den er blitt snack.

Prøver å lese om hva andre som har drevet oppdrett på disse sier, men det står så mye forskjellig at jeg ikke helt vet hva jeg skal "tro"/gjøre?!?!
Dette er sikkert som andre ciklider,veldig gode foreldre som gjør alt for å passe sine små.
Men så er problemet andre beboere som du sier tar yngel som snacks.
Min erfaring når det gjelder ciklider er at de bør få være med sine foreldre lengst mulig,da de er virkelig gode foreldre (det hender det ikke blir egg igjen før nåværende babyer flytter)
Så det er nok et lite dilemma det der...
Noen andre som har erfaring med blå acara?
Det virker som at disse fiskene er utrolig flinke foreldre ja, de passer på som bare det. Men det er likevel en del av de små som faller fra, har sett at pallettciklidene har kost seg i det siste, så disse har blitt flyttet til et annet kar inntil videre. Så da er det bare å krysse fingrene og håper at noen av de blir store nok til at de klarer seg på egen hånd.

Men må si at jeg syns litt synd på foreldrene, de må jo slite seg helt ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap