Oppforing av dverciklide-yngel

For 3 dager siden fikk jeg se at de røde kurvciklidene mine hadde fått wigglers allerede. Det er første gang jeg har ciklide-yngel og jeg er selvfølgelig fra meg av begeistring og vet ikke hva godt jeg kan få gjort for dem...

Men jeg lurer på litt om oppstartsfor. Har tilsatt Liquifry 1 i vannet og har i dag gitt dem nyklekt artemia, men de er jo nesten like små som artemiaen selv, så jeg er usikker på om de fikk spist noe. har ny runde til klekking i gang.

Skal jeg fortsette med Liquifry eller bruke bare artemia nå ? Og når kan man egentlig bruke avskallede artemiaegg ?

mange spørsmål, men dette er det mange av dere som har gjort før så jeg tar imot alle foringsråd med takk
juvel
For 3 dager siden fikk jeg se at de røde kurvciklidene mine hadde fått wigglers allerede. Det er første gang jeg har ciklide-yngel og jeg er selvfølgelig fra meg av begeistring og vet ikke hva godt jeg kan få gjort for dem... Men jeg lurer på litt om oppstartsfor. Har tilsatt Liquifry 1 i vannet og har i dag gitt dem nyklekt artemia, men de er jo nesten like små som artemiaen selv, så jeg er usikker på om de fikk spist noe. har ny runde til klekking i gang. Skal jeg fortsette med Liquifry eller bruke bare artemia nå ? Og når kan man egentlig bruke avskallede artemiaegg ? mange spørsmål, men dette er det mange av dere som har gjort før så jeg tar imot alle foringsråd med takk :-)

Hei og grattis med yngel

Jeg fikk et kull for nesten 2 måneder siden og fora med avskallede artemia egg fra dag en når de blei frittsvømmende. Fikk da en del frafall da jeg ikke tror at de fikk i seg mat. Jeg har nå skaffa meg mikroorm, som er enda mindre enn artemia. Har to kulturer stående i tilfelle det blir yngel. Var en/ei som solgte slik start kultur i drammen mener jeg å huske. skal se om jeg finner annonsen. Så neste gang det blir yngel så blir det først mikroorm, og så ettervært gå over til artemia.
Men var en liten sta jævel som overlevde da
Fant den, ring og hør om hun har

takk for det, har brukt det på sverdis-yngel før, men dette er jo litt mindre yngel. Så morsomt at en av dine overlevde, jeg har ganske mange foreløpig. men la merke til i tråden din at det store frafallet skjedde etter ca en uke ? det blir noen spennende dager fremover...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap